۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۲۳۸۷
امام جمعه بناب:

غفلت از ظرفیت‌ وحدت‌بخش مراسم اربعین جایز نیست

حجت الاسلام باقری بنابی گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام از هر ضعفی برای بزرگنمایی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی بهره می گیرند، نباید از ظرفیت وحدت‌بخش مراسم اربعین حسینی غافل بود.
حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب

حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، امام جمعه بناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه فرا رسیدن اربعین حسینی ترتیب یافت، با تأکید بر بزرگداشت شعائر اسلامی اظهار داشت: اربعین شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) یادآور جانثاری نواده رسول الله در راه احیای دین مبین اسلام است.

وی با بیان این‌که پیاده‌روی میلیونی مسلمانان جهان در مسیرهای منتهی به کربلای معلی پیام‌های مختلفی به جهانیان دارد، خاطرنشان کرد: مستکبران عالم با مشاهده شکوه وحدت امت اسلامی بدانند که شیعه با تأسی از مکتب مولایش حضرت سیدالشهدا(ع) هیچگاه زیر بار ظلم و جور نخواهد رفت.

امام جمعه بناب با تأکید بر این‌که اجتماع میلیونی شیعیان جهان نماد صلح و دوستی جهان اسلام است، ادامه داد: مستکبران عالم بایستی بدانند که شیعیان جهان با پیروی از سیره اهل بیت عصمت و طهارت مدافع صلح بوده و با جنگ و خشونت مخالف است، همچنان که رسول خدا و اهل بیتش هیچ‌گاه راضی به جنگ و خونریزی نبوده‌اند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به این‌که سران آل‌سعود می‌توانند شیوه برگزاری مطلوب مناسک حج را از مراسم اربعین حسینی الگوبرداری کنند، گفت: بی‌کفایتی آل‌سعود در طول سالیان متمادی منجر به شهادت هزاران حاجی شده است، این در حالیست که اجتماع چند ده میلیونی شیعیان در کربلای معلی بدون هیچگونه مشکلی برگزار می شود.

وی خواستار توجه به ظرفیت‌ عظیم تقریبی و وحدت‌بخش مراسم اربعین حسینی از سوی متولیان امر شد و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام از هر ضعفی برای بزرگنمایی و ایجاد تفرقه میان امت اسلامی بهره می گیرند، نباید از ظرفیت وحدت‌بخش مراسم اربعین حسینی غافل بود.

امام جمعه بناب با بیان این‌که مراسم راهپیمایی اربعین حسینی هر سال باشکوهتر از سال های گذشته برگزار می شود، گفت: اینکه روز به روز بر عشق مردم به این مکتب و امام حسین(ع) اضافه می شود، نشان از عمق نفوذ و جهان‌شمولی آموزه های مکتب اهل بیت عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به فضائل زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) در اربعین حسینی اظهار داشت: طبق روایات معتبر وارده؛ زیارت آن حضرت جزء بهترین اعمال و موجب افزایش طول عمر انسان و حفظ جان و مال مؤمن می شود؛ باید قدرشناس نعمت امنیت برای زیارت مرقد سیدالشهدا(ع) باشیم./935/302/ب2

ارسال نظرات