۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۴۶۲۴۹۲
عضو هیات علمی دانشگاه تهران تبیین کرد:

راهبردهای خردمندانه حرکت مردمی راهپیمایی اربعین

عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: راهبردهای خردمندانه راهپیمایی اربعین می تواند شامل تبدیل سوگواری به یک سنت هدایتگر فرا نسلی در جوامع انسانی، تبدیل سوگواری به یک حرکت دانش افزایی و استفاده از ظرفیت فرهنگ سازی و فرهنگ پردازی باشد.
علی اصغر پورعزت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، علی اصغر  پور عزت در کمیسیون مطالعات راهبردی کنگره بین المللی لقاءالحسین (علیه السلام) با بیان اینکه حرکت اربعین، حرکتی خودجوش و مردمی است و با اقتدار ادامه خواهد یافت گفت: این راهپیمایی عظیم می تواند ظرفیت آینده اقوام را تغییر دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران ادامه داد: آنچه در سرشت این حرکت است جبران فاصله ای است که تاریخ بین امام و مردم ایجاد کرده است.

وی افزود:این حرکت تداعی کننده یک کلان شهر متحرک است که در حال حرکت از خود، هویت پردازی می کند. حرکتی که در آن مردم گذشت، ایثار، فروتنی، تواضع، عشق، ایمان و مفهوم سبقت کمی و کیفی و مادی و معنوی را می آموزند و در محل تجربه می کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران مدیریت این حرکت را از همه ابعاد و جنبه های مادی و معنوی آن مهم دانست و افزود: این حرکت سنت اهلبیت(علیهم السلام) بوده و صرفا یک عزاداری نیست و گویا یک اطلاع رسانی تاریخی و سنتی آینده پرداز است.

پور عزت تاکید کرد:راهبردهای خردمندانه در این حرکت می تواند شامل تبدیل سوگواری به یک سنت هدایتگر فرا نسلی در جوامع انسانی، تبدیل سوگواری به یک حرکت دانش افزایی و استفاده از ظرفیت فرهنگ سازی و فرهنگ پردازی باشد./840/ 102/ع

ارسال نظرات