۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۶۲۵۲۹
همزمان با سراسر کشور:

مردم ولایتمدار قزوین در اربعین حسینی عزاداری کردند

مردم ولایتمدار و دینی شهر قزوین امروز با حضور در هیئات سینه‌زنی، امامزادگان مطهر و دستجات زنجیرزنی، در مظلومیت سید وسرور شهیدان امام حسین(ع)، یاران وفادار و اهل‌بیت ایشان عزاداری کردند.
اربعین در قزوین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، همزمان با سراسر کشور مردم ولایتمدار شهر قزوین امروز با حضور در هیئات سینه‌زنی، امامزادگان مطهر  و دستجات زنجیرزنی، در مظلومیت سید وسرور شهیدان امام حسین(ع)، یاران وفادار و اهل‌بیت ایشان عزاداری کردند.

مراسم عزاداری اربعین حسین(ع) همزمان با اربعین حسینی، مردم و هیأت‌های مذهبی استان قزوین به یاد مظلومیت‌های سید و سالار شهیدان بر سر و سینه‌زده و در سالروز اربعین سیدالشهدا(ع) اقامه عزا کردند.

عزاداران و سوگواران حسینی در قالب هیئت‌های مذهبی و سینه‌زنی عزاداری کرده و در سالروز اربعین سالار شهیدان و یاران باوفایش، اشک ماتم ریختند.

اقشار مردم مؤمن، عزادار و دلسوزان اهل‌بیت(ع) در این پیاده‌روی و عزاداری حضور یافته و حرکت دسته‌های عزاداری و سوگواری عزاداران اربعین حسینی، همزمان با اربعین حسینی تا رسیدن به بقاع متبرکه امامزادگان ادامه پیدا کرد.

گفتنی است، مراسم متمرکز اربعین حسینی هم صبح امروز در آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

لازم به ذکر است، تعدادی هم از شهروندان ولایت‌مدار و عزاداران حسینی قزوین در همایش بزرگ پیاده‌روی از سطح شهر به سمت تپه نورالشهدا واقع در امامزاده باراجین حرکت کرده و در این مکان مقدس اجتماع کرده و به عزاداری پرداختند و همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر عزاداری آنها پایان یافت.

مراسم عزاداری اربعین سیدالشهدا(ع) در تمام شهرستان‌ها و نقاط مختلف استان قزوین برگزار شد./873/203/ب2

 

 

ارسال نظرات