۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۲۵۳۷

ایران اسلامی سوگوار در اربعین حسینی

همزمان با اربعین سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای ایشان، شهرهای مختلف کشورمان غرق در ماتم و اندوه است.
عزاداری اربعین حسینی در حرم حضرت فاطمه معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محبان و شیفتگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در شهرهای مختلف کشورمان همزمان با اربعین حسینی مراسم عزاداری این روز بزرگ را با شکوه هر چه تمام تر برگزار کردند.

جاماندگان از غافله راهپیمایی اربعین حسینی، در سراسر ایران اسلامی با بر پایی آئین عزاداری حسینی و تجمع در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، ندای لبیک یا حسین و لبیک یا زینب سر دادند.

حرم مطهر امام رضا(ع)، حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س)، حرم عبدالعظیم حسنی، امامزادگان، بقاع متبرکه، مساجد، حسینیه ها و تکایا امروز مملو از عزادارانی بود که در اربعین حسینی بر سر و سینه زدند.

بر اساس این گزارش حسینیه امام خمینی(ره) نیز همزمان با اربعین حسینی میزبان هیأت های دانشجویی از سراسر کشور بود و دانشجویان دلداده حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی به عزاداری پرداختند.

در شهر مقدس قم نیز طبق سنتی دیرینه، مراجع عظام تقلید در بیوت و دفاتر خود میزبان عزاداران و سوگواران اباعبدالله الحسین(ع) بودند.

در دفتر مقام معظم رهبری در قم نیز مراسم سوگواری اربعین حسینی با حضور شخصیت های مختلف، علما، فضلا و اقشار مختلف مردمی برگزار شد.

در این مراسم ها سخنرانان به بیان ابعاد مختلف قیام امام حسین(ع) پرداختند و مداحان و ذاکران اهل بیت نیز نوحه خوانی و روضه خوانی کردند./924/پ203/ج

ارسال نظرات