۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۶۲۹۹۸
کارشناس امور دینی:

امام زمان تنها شخصی که امام حسین را می شناسد

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه امام زمان(عج) تنها شخصی است که امام حسین(ع) را می شناسد، گفت: هنگامی که حضرت ظهور کنند می گویند من از جدم اباعبدالله الحسین هستم و تنها شخصی را که معرفی می کنند ابا عبدالله الحسین است.
حجت الاسلام سید مجتبی طباطبایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید مجتبی طباطبایی، کارشناس امور دینی شب گذشته در صفه عزاخانه کرمان در جمع عزاداران حسینی، اظهار داشت: هیچ کس در این دنیا امام حسین(ع) را نمی شناسد تنها شخصی که امام حسین(ع) را می شناسد امام زمان(عج) است، از این رو هنگامی که ظهور کنند می گویند من از جد اباعبدالله الحسین هستم و تنها شخصی را که معرفی می کنند ابا عبدالله الحسین است.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: امام حسین(ع) کسی است که مردم و تمام شیعیان با پای پیاده به زیارت ایشان می روند، بنابراین کسانی که با پای پیاده به زیارت اباعبدالله الحسین رفتند منتظر نامه ای از طرف حضرت زینب کبری(س) باشند.

کارشناس امور دینی تأکید کرد: هر کس که به زیارت امام حسین(ع) برود همانند این است که خانه خدا را زیارت کرده است و همچنین آیت الله فاضل لنکرانی می فرمایند عده ای که توان زیارت امام حسین(ع) را ندارند هر گوشه ای که به یاد امام حسین(ع) باشند و برای آن حضرت گریه کنند همانند این است که در زیر گنبد آن حضرت هستند.

وی افزود: قبض کننده اصلی روح ذات پاک خدا است، آن گاه در عالم اسباب فرشته مرگ، یعنی عزرائیل مجری این فرمان است و نیز به وسیله گروهی از فرشتگان و رسولان الهی این مأموریت را انجام می دهد، از این رو  امام حسین(ع) کسی است که در دنیا دستان را می گیرد، بنابراین عزاداران اباعبدالله الحسین به خودشان ببالند که قبض کننده روح آنها خاتم انبیاء است.

حجت الاسلام طباطبایی بیان داشت: کسانی که اموال خود را برای زیارت سیدالشهدا(ع) و یا پذیرایی از زوار ایشان صرف می کنند و نیز افرادی که بدنهای خود را در این مسیر به زحمت می اندازند، قبل از هر چیز خدا و رسولش را شاد و خرسند می سازند که بی شک اجر و ثوابی عظیم برای این عمل آن ها لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: جای بسی تأسف است که گاهی عده ای به اسم روشنفکری و در حقیقت از سر جهل، در مراسم های عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) شرکت نمی کنند و تنها کسی که پشیمان خواهد شد خود آنها هستند.

کارشناس امور دینی در پایان گفت: اگر زمانی فرا رسد که معرفت مردم نسبت به امام حسین(ع) کم شود آن روز، روز عزای ما است؛ از این رو باید بکوشیم و معرفت خود را نسبت به امام حسین(ع) زیاد کنیم، همچنین معرفت اهل بیت(ع) از این جهت اهمیت دارد که موجب معرفت به خدا می­ گردد؛ پیامبر و معصومین آیه های الهی هستند نشانه های خدا روی زمین اند شناخت ایشان موجب شناخت خداوند و نزدیکی به ایشان تقرب به خدا است./866/202/ب2

ارسال نظرات