۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۴۶۳۰۱۶

چند خبرکوتاه از خوزستان

خدمت رسانی به زوار حسینی تا 25 صفر، اخذ مجوز حضور هزار و 823 دانشجو در اربعین حسینی، اکران فیلم های جشنواره مردمی عمار در شوشتر و شرکت 145 کودک و نوجوان در آزمون شفاهی حفظ قرآن چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
اخبار کوتاه

حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان و مسؤول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه در ستاد اربعین خوزستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به وضعیت مطلوب خدمت رسانی به زوار حسینی ابراز داشت: این خدمت رسانی با همکاری موکب داران و خیرین تا 25 صفر در پایانه شلمچه و چذابه ادامه خواهد داشت که پس از تاریخ مذکور خدمت رسانی ها متوقف خواهد شد.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان درباره اسکان زوار پس از اربعین اظهار داشت: برای اسکان زوار در اهواز اردوگاه شهید مسعودیان و در صورت نیاز حسینیه ها و مساجد نیز مورد استفاده قرار خواهند گرفت؛ چنان که اسکان زوار بازگشته از پایانه شلمچه به ترتیب در اردوگاه شهید باکری شهرستان خرمشهر و اردوگاه ایثار شهرستان آبادان استقرار خواهند یافت.

مسؤول کمیته مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه در ستاد اربعین خوزستان عنوان کرد: مواکب از اربعین حسینی تا 25 صفر در سه نوبت از زائران پذیرایی می کنند و نیز به مواکب وسایل استراحت برای زوار از قبیل پتو داده شده است تا از زائران استقبال کنند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که کمک های مردمی هر روز صورت می گیرد، ابراز داشت: کمک های مردمی صورت گرفته در سال کنونی علی رغم چند برابر شدن زائران و برپایی موکب، مطلوب و نسبت به سال گذشته بیشتر و قابل توجه است.

وی در پایان با بیان این که خدمت رسانی به زوار تا 25 صفر«5 آذرماه» ادامه خواهد داشت، ابراز داشت: از همه مردم خوزستان، متدینین، خیرین، دستگاه های دولتی، موکب داران در راستای همکاری در برگزاری هر چه بهتر خدمت رسانی و پذیرایی از زوار حسینی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

اخذ مجوز حضور هزار و 823 دانشجو در اربعین حسینی

علیرضا میرسلیم، مدیر امور اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان، با اشاره به حضور تعداد زیادی از دانشجویان در مراسم اربعین حسینی ابراز داشت: براساس تفاهم نامه صورت گرفته و با همکاری سازمان بسیج دانشجویی مجوز خروج از کشور دانشجویان بهره مند از معافیت تحصیلی توسط ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در استان ها گرفته می‌ شود.

مدیر امور اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان با اشاره به حرکت کاروان های دانشجویی به عتبات عالیات از بهمن و اسفندماه خاطرنشان کرد: دوره پانزدهم در تابستان و با حضور 8 کاروان برگزار شد اما در اربعین حسینی بحث تنها درباره هماهنگی برای اخذ مجوز خروج دانشجویان دارای معافیت تحصیلی است.

این مقام مسؤول روند دریافت مجوزها را مراجعه دانشجویان هر دانشگاه به پایگاه‌ های بسیج دانشجویی دانشگاه خود و تحویل درخواست های مربوطه به بسیج دانشجویی استان دانست و افزود: درخواست ها به صورت مجموعه ای از بسیج دانشجویی تحویل شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان شدند و این شورا تاکنون برای هزار و 823 دانشجو مجوز دریافت کرده است.

میرسلیم با بیان این که در نیمه اول آذر ماه جلسه شورای هماهنگی عمره و عتبات دانشگاهیان سراسر استان ها برگزار و سهمیه های هر استان برای اعزام دانشجو در قالب کاروان های دانشجویی پس از ثبت نام مشخص خواهد شد، خاطرنشان کرد: این کاروان ها در قالب دانشجویان دختر و پسر مجرد، دانشجویان متأهل و اساتید تشکیل خواهد شد و آغاز نامنویسی به احتمال زیاد در اواخر آذرماه یا اول دی ماه صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اعزام کاروان های دانشجویی در بهمن، اسفند و اواخر فروردین ماه صورت خواهد گرفت، افزود: دانشجویانی که از طریق ستاد عتبات دانشگاه ها مجوز حضور در اربعین حسینی را دریافت کردند به زمان بازگشت توجه و در مهلت مقرر بازگردند تا مشمول مقررات نظام وظیفه نشوند.

مدیر امور اجرایی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خوزستان گفت: اعتبار ویزای صادر شده 20 روزه است و دانشجویان باید تا هفتم آذرماه بازگردند تا بازگشت آنها در مهلت مقرر به نظام وظیفه ابلاغ شود.

اکران فیلم های جشنواره مردمی عمار در شوشتر

مریم موسوی‌ زاده، مدیر مؤسسه قرآنی مشکاه النور شهرستان شوشتر با اشاره به اکران فیلم ‌ها و مستندهای جشنواره عمار در این مؤسسه گفت: براساس درخواست ارسالی مؤسسه به دبیرخانه جشنواره مبنی بر ارسال یک بسته از فیلم‌ ها و مستندهای جشنواره عمار به مؤسسه، این بسته به صورت رایگان داده شد.

مدیر مؤسسه قرآنی مشکاه النور شوشتر با بیان این که بسته دربرگیرنده مستندها و فیلم ‌های اکران شده جشنواره مردمی عمار است، گفت: هدف از اکران آنها در شوشتر ترویج روحیه جهادی و معرفی جشنواره مردمی عمار در شهرستان است که در کنار اکران این بسته نمایشی از صاحب ‌نظران جهت معرفی جشنواره عمار استفاده می‌شود.

این مقام مسؤول به اکران رایگان فیلم‌ های جشنواره اشاره و عنوان کرد: اکران فیلم ها از ۶ آذرماه آغاز و در هر هفته ۲ تا ۳ فیلم اکران خواهد شد.

موسوی زاده با بیان این که 30 قرآن آموز برای مشاهده هر فیلم توانایی حضور را دارند، اظهار داشت: قرآن ‌آموزان ۱۷ سال به بالا شهرستان جهت دیدن فیلم‌ ها و مستندها به مؤسسه مراجعه کنند.

شرکت 145 کودک و نوجوان در آزمون شفاهی حفظ قرآن

مریم عباسی‌ دوست، مدیر مؤسسه اهل‌البیت(ع) و مجری پانزدهمين آزمون قرآن و عترت در اهواز با اشاره به این که بخش شفاهی پانزدهمین آزمون قرآن و عترت وي‍ژه گروه سنی كودك و نوجوان است، گفت: زمان برگزاری آن طبق دستورالعمل از ۲۲ آبان بود اما به دلیل همزمان شدن با ایام اربعین تا سوم آذر تمديد شد.

مدیر مؤسسه اهل‌البیت(ع)با بيان اين كه اين بخش برای داوطلبان مقطع سن‍ی زير ۱۲ سال آزمون قرآن و عترت در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: اين آزمون در رشته‌های حفظ جزء ۳۰، جزء ۱، ۳ جزء اول، ۵ جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول و حفظ كل قرآن برگزار خواهد شد.

مجری پانزدهمين آزمون قرآن و عترت در اهواز گفت: ۱۴۵ كودك و نوجوان از مؤسسه های مختلف شهرستان اهواز در این آزمون شفاهی شرکت و نتايج آن از سوی معاونت قرآن وزارت ارشاد اعلام خواهد شد./303/9456/ب1

ارسال نظرات