۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۴۶۳۳۹۵
با حضور معاون رییس جمهور؛

همایش« امنیت زنان، صلح و آبادانی جهان» در مشهد برگزار شد

همایش« امنیت زنان، صلح و آبادانی جهان» با معاون رییس جمهور در امور زنان، رییس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی ایران و مجلس قانون گزاری افغانستان در مشهد برگزار شد.
مشاور رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، همایش« امنیت زنان، صلح و آبادانی جهان» با حضور شهیندخت ملاوردی، معاون رییس جمهور در امور زنان، پروانه سلحشوری، رییس فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی، فاطمه رفیعی، مشاور فراکسیون زنان مجلس، طیبه سیاوشی و فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم افغانستان درامور زنان، سلجوقی، معاون امور زنان استانداری خراسان رضوی، حسینی، معاون امنیتی و سیاسی استانداری خراسان رضوی، کانونهای وکلای سراسرکشور و جمعی از اساتید و پژوهشگران کشوری و استانی شامگاه پنجشنبه 4 آذر در در دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار شد.

عباس شیخ الاسلامی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در این همایش گفت: این گردهمایی سبب شد که در راه امنیت، عدالت و تساوی حقوق گامهایی برداشته شود و خوشبختانه لوایحی که امروز در مجلس پیگیری می شود شاهدی بر این موضوع است.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتقای حقوق زنان سبب ارتقای حقوق مردان است، تصریح کرد: در واقع با توجه به اینکه مردان را هم زنان پرورش می دهند این امر سبب ارتقای مستقیم در جامعه می شود.

بحث زنان امنیتی و سیاسی نیست و یک موضوع اجتماعی و حقوقی است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در ادامه بر پرهیز از سیاست زدگی تاکیدکرد و گفت: در واقع همه مسایل نباید با نگاه سیاسی بررسی شوند چرا که بحث زنان امنیتی و سیاسی نیست و یک موضوع اجتماعی و حقوقی است.

وی با بیان اینکه در مباحث خانواده می توان برای حقوق زنان کارهای فراوانی انجام داد، اظهار کرد: در واقع نباید دیدگاه ما نسبت به زنان در حوزه جرم و مجازات، کیفری نباشد .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در حال حاضر زنان به حمایت های غیرکیفری، تأمین اجتماعی، حمایت از بزه دیدگی ثانویه که از جنس مسائل اجتماعی است و کیفری به آن نگاه نمی شود، دارند.

وی درادامه با بیان اینکه خانواده ها به نشاط و شادمانی نیاز دارند، تصریح کرد: درباره این موضوع باید از ظرفیتهای قانونی استفاده و فرهنگسازی کرد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه باید مبانی فقهی و حقوقی مسائل مربوط به حزه زنان را تقویت کرد، گفت: در این راستا می توان از همه ظرفیتهای دانشگاهی و علمی و حقوقی گامی در جهت تأمین امنیت زنان برداشت.

گفتنی است،17 سال قبل از سوی سازمان ملل 25 نوامبر به عنوان روز بین المللی مبارزه با خشونت علیه زنان نامیده شد./934/202/ب3

ارسال نظرات