۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۶۳۴۶۶
آیت الله موسوی جزایری:

امنیت کشور به سبب بیداری بسیج است

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که تشکیل بسیج به امام امت الهام شده است، گفت: امنیت کنونی کشور به سبب بیداری بسیج و دفاع ملت از نظام اسلامی است.
آيت الله سيدمحمدعلي موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تسلیت ارتحال آیت الله موسوی اردبیلی ابراز داشت: ایشان سال ها در قوه قضائیه به عنوان رییس دیوان عالی کشور به نظام اسلامی خدمت کرد و پیش از انقلاب اسلامی در مسجد امیرالمؤمنین(ع) تهران پایگاهی بزرگی برای انقلاب و انقلابیون در میدان توحید داشت.

نماینده ولی فقیه در خوزستان به سالروز شهادت آیت الله مدرس و فریاد اسلام خواهانه وی در دوران سیاه رضاخانی اشاره و عنوان کرد: امام راحل(ره) الهام بخش خود را در زمینه انقلاب اسلامی آیت الله مدرس معرفی و خود را شاگرد این شهید بزرگوا می داند.

امام جمعه اهواز 4 آذر سال 65 را یکی از وقایع مهم تاریخی و تاریخ ساز در دوران جنگ تحمیلی برشمرد و افزود: تهاجم وحشیانه به شهرستان اندیمشک منجر به 300 شهید و 700 زخمی شد اما سبب تاریخ سازی واقعه مذکور آن است که مردم اندیمشک در تشییع شهدا شعار «جنگ جنگ تا پیروزی» و «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» را سر دادند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این پایداری و استقامت برگ زرینی در تاریخ حماسی مردم خوزستان است.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در ادامه با اشاره به هفته بسیج ابراز داشت: امام راحل(ره) بینانگذار و شیفته بسیج و در حقیقت بسیج فرزند آن حضرت بود و آن را شجره طیبه ای دانستند که شکوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: امام خمینی(ره) بسیج را مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی دانست که پیروان آن بر گل دسته هایش اذان شهادت و رشادت سر داده اند و بسیجی را سرباز گمنام امام زمان(عج) می داند که در مکتب عاشورا تربیت و در دفاع مقدس استاد بوده و مدرس رهجویان شهادت است و آن را لشکر مخلص خدا معرفی کرده اند.

این مقام مسؤول چنین سخنانی را نشان دهنده ارادت بنیانگذار انقلاب اسلامی به بسیج دانست و خاطرنشان کرد: تشکیل بسیج به امام امت الهام شده است و چنین اقدامی نیازی ضروری و حیاتی بود.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که برخی حکومت ها در تضاد با ملت ها و با زور بر مردم حکومت می کنند، عنوان کرد: چنین حکومت هایی غرق شهوات و در پی اربابانی برای حمایت خود هستند که بهترین مصداق حکومت پهلوی است اما برخی حکومت ها برای خدمت به مردم تأسیس شده اند که قطعا قدرت های خارجی و مستکبران با آن مخالفت می کنند.

وی پشتیبان چنین حکومتی را نیروهای مردمی خاطرنشان کرد و ادامه داد: امام راحل(ره) کشور دارای 20 میلیون جوان را دارای 20 میلیون تفنگدار برشمرد و این سخن یعنی ورود جوانان در بسیج است که ان شاالله جوانان و همه ملت یک ارتش ملی قدرتمند و لشکر مخلصی برای خدا به وجود خواهند آورد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان امنیت کشور را به سبب بیداری بسیج و دفاع ملت از نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: رهبرمعظم انقلاب، بسیج را پدیده شگفت آور انقلاب اسلامی که ضامن حفظ و حیات آن دانست و تخطئه و متهم کردن بسیج به تندروی را تکمیل پروژه نفوذ برشمرد.

امام جمعه اهواز ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب به رقیب سازی برای بسیج از سوی دشمن و ضرورت هوشیاری در این باره تأکید و تفکر بسیجی را نیاز جامعه امروزی دانست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با پاسداشت 7 آذر به عنوان روز نیروی دریایی عنوان کرد: نیروی دریایی کشورمان مجال تنفس و تحرک در پهنه دریا را از بعثی ها گرفت و در رویارویی با نیروهای آمریکایی رشادت های بزرگی از خود نشان داد و امروزه، اقتدار نظام اسلامی و ملت ایران را در پهنه آب های بین المللی به نمایش می گذارد.

زعیم حوزه های علمیه خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود اربعین را راهپیمایی بزرگی برشمرد و ابراز داشت: پذیرایی از میلیون ها زائر معجزه ای بزرگ است که شاهد استقبال ملت عراق از آنها هستیم و به هیچ وجه کمبودی در مواد غذایی صورت نگرفت که در این میان عنایت های ویژه امام حسین(ع) را نباید فراموش کرد.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به این که سال​ های گذشته در زمینه فعالیت ها درباره مراسم اربعین در استان ضعف​ هایی وجود داشت، گفت: استاندار محترم، مدیران و دیگر مسؤولان در این زمینه به بهترین شکل ممکن عمل و در شلمچه و چذابه برای پذیرایی از زوار هیچ کمبودی مشاهده نشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان همچنین با اشاره رحلت رسول خدا(ص) در ماه صفر ابراز داشت: براساس روایات و احادیث اهل بیت(ع)، رحلت ایشان اعظم مصائب است و این سخن چه بسا دلایل فراوانی از جمله قطع وحی الهی با رحلت ایشان بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری دلیل دوم اعظم مصائب بودن رحلت رسول خدا(ص) را «رحمه للعالمین» بودن برشمرد که آن حضرت سبب رحمت الهی و مصونیت مردم از عذاب الهی بود.

این مقام مسؤول بیان کرد: دلیل سوم بر اعظم مصائب بودن آن حضرت به این خاطر است که پس از رحلتشان، اهل بیت(ع) مورد ظلم قرار گرفتند./9456/201/ب3

ارسال نظرات