۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۶۳۸۷۴
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

لرستان نیازمند ترویج فرهنگ وقف در امور قرآنی است

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه کارهای قرانی خوبی از سوی اوقاف صورت می گیرد، گفت: برای حمایت از این فعالیتها باید نیت واقفان به سوی این فعالیتها هدایت شود.
معاون فرهنگی اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمدجواد عباس زاده، ظهر امروز، در برگزاری همایش وقف و رسانه که در سالن اجتماعات خانه معلم لرستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته وقف و تسلیت سالروز رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام حسن مجتبی و علی بن موسی الرضا(ع) از وقف به عنوان چشمه همیشه جاری و صدقه جاریه یاد کرد.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ سازی در حوزه وقف و ایجاد وقفهای جدید افزود: تحقق این مهم با نقش آفرینی اصحاب رسانه و مطبوعات امکانپذیر است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به وجود وقفهای مشارکتی اظهار داشت: اگر فردی نتواند به تنهایی در انجام وقف اقدام کند، می توانند با مشارکت دیگر واقفان در این امور شرکت داشته باشد.

وی در ادامه نیاز استان لرستان به وقف را در حوزه های علمیه، فعالیتهای قرآنی، عزاداری اهل بیت، بهداشت و درمان عنوان کرد و گفت: با توجه به گسترش فعالیتهای قرآنی که در حوزه قرآنی صورت می گیرد، برای حمایت از این فعالیتها نیازمند هدایت نیت واقفان در این عرصه هستیم.

برگزاری همایش لبیک یا رسول الله در بقاع متبرکه لرستان

حجت الاسلام عباس زاده در ادامه ترویج و تبیین فرهنگ وقف در روزشمار وقف و رسانه، وقف و ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) و برگزاری همایش لبیک یا رسول الله در سالروز رحلت پیامبر(ص) را از برنامه های اوقاف در این ایام عنوان کرد.   

همایش وقف و حوزه های علمیه در لرستان برگزار می شود

وی در ادامه وقف و ترویج فرهنگ قرآنی، وقف و بقاع متبرکه، وقف و سلامت، وقف و اقتصاد مقاومتی، وقف و حوزه های علمیه را از دیگر روزشمارهای هفته وقف بیان کرد و گفت: اول ربیع الاول همایش وقف و حوزه های علمیه در بروجرد برگزار می شود.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان سخنرانی در خطبه های پیش از نماز جمعه، حضور در نمایشگاه وقف در نماز جمعه شهرستانها را از دیگر برنامه های اوقاف در هفته وقف در رستای ترویج و تبیین فرهنگ وقف و محرومیت زدایی عنوان کرد./202/9459/ب1

ارسال نظرات