۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۴۶۴۶۸۳
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در دیدار با مراجع تقلید مطرح کرد؛

ارائه گزارشی از عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه

حجت الاسلام والمسلمین محمدی در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی به بیان گزارشی از عملکرد این سازمان در سال های گذشته پرداخت و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یک سازمان فعال، پویا و تأثیر گذار در سطح کشور است.
محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی به بیان گزارشی از عملکرد این سازمان در سال های گذشته پرداخت و گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه یک سازمان فعال، پویا و تأثیر گذار در سطح کشور است.

وی با اشاره به هزینه های صورت گرفته در سازمان اوقاف و امورخیریه اظهار داشت: نیت واقفین امسال در حوزه فرهنگ قرآن و کتب دینی 41میلیارد تومان بوده که با مشارکت سازمان اوقاف در امور مربوطه مورد استفاده قرار گرفته شده است.

وی افزود: در قالب نیات واقفان، امسال حدود 18 میلیارد تومان جهت کمک به مستمندان، نیازمندان و ازدواج جوانان صورت گرفته است همچنین 8 میلیارد تومان به حوزه های علمیه مساعدت شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی با بیان اینکه 28 درصد از مراکز درمانی موقوفه هستند، تصریح کرد: بیش از 130 بیمارستان در کشور جز موقوفات است همچنین به بیش از 25هزار دانش آموز و دانشجو در جهت تأمین مخارج تحصیل مساعدت صورت گرفته شده است.  

رییس اوقاف و امور خیریه با اشاره به فعالیت های اوقاف در حوزه قرآن عنوان داشت: در حوزه قرآن اقدامات مهمی از جمله برگزاری 27 هزار محفل انس با قرآن، برگزاری 800 جلسه تفسیر در ماه مبارک رمضان در مساجد و امامزادگان، برگزاری مسابقات قرآنی در مراحل بین المللی، کشوری و استانی و به چاپ رسیدن بیش از یک میلیون جلد قرآن کریم  که 210 هزار جلد از آن به صورت هدیه به مراکز مختلف داده شده است.

وی ابراز داشت: در پنج سال گذشته حدود یک میلیون و پانصد هزار حافظ قرآن در سطوح مختلف تربیت شده اند و تصمیم داریم در پنج سال آینده این رقم به بیش از دو میلیون حافظ قرآنی افزایش یابد همچنین حدود 25هزار حافظ قرآنی نیز در فضای مجازی فعالیت های قرآنی را پیگیری می کنند.  

حجت الاسلام و المسلمین محمدی در عرصه اعزام مبلغ اظهار داشت: امسال حدود 19 هزار مبلغ از حوزه های علمیه در مناسبت های مذهبی به سراسر کشور اعزام شده و مورد ارزیابی قرار گرفته اند که تعدادی از آنها در بقاع متبرکه جهت اقامه نماز جماعت و پاسخگویی به مسائل شرعی حضور داشتند.

رییس اوقاف و امور خیریه گفت: امسال نزدیک به 950 هزار نفر از افرادی که تاکنون به کربلا مشرف نشده بودند با کمک خیرین اعزام شدند همچنین حدود 1150 نفر از این افراد با مشارکت سازمان اوقاف و خیرین به مشهد الرضا مشرف شدند./1325/202/ب3

 

ارسال نظرات