۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۴۶۵۶۲۷
مدیر مؤسسه گفت وگوی دینی وحدت:

تبلیغ بین الملل نیازمند نگاه راهبردی است

مدیر مؤسسه گفت وگوی دینی وحدت گفت: باید در تبلیغ بین الملل به یک نقشه جامع برسیم و این حرکت، نیازمند نگاه راهبردی است و بایستی در این مسیر عناصر این نقشه، اهداف، راهکارها، فرصت ها و تهدیدها مشخص شود.
پیاده روی اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمیدرضا غریب­ رضا در نخستین نشست از سلسله نشست های تبادل تجارب تبلیغی بین الملل با موضوع «تبادل تجارب تبلیغی در اربعین» با نگاه به آینده و طراحی نقشه راه جامع بین الملل در اربعین با حضور گروه ها و فعالان این عرصه شب گذشته در ساختمان خاتم قم برگزار شد. اظهار داشت: این نشست شروع یک حرکت فرهنگی در عرصه بین الملل خواهد بود.

مدیر مؤسسه گفت وگوی دینی وحدت اظهار داشت: اغلب گزارش هایی که طلاب در عرصه تبلیغ بین الملل می نویسند، با اینکه از نظر ارزش فرهنگی و فکری با گنج برابر هستند، اما ورود و خروج های تبلیغی که مبلغ به وجود می آورد گاها در هیچ کتابی نوشته نشده است.

وی با بیان این که سه تجربه تبلیغی در عرصه بین الملل می توانیم داشته باشیم، گفت: تبادل این تجارب بین طلاب خود الگوسازی، انگیزه سازی و ایجاد کننده و تقویت کننده حرکت ها است و مبلغین می توانند از تجارب یکدیگر استفاده می کنند و بین طلاب و فضلا انگیزه سازی می شود.

حجت الاسلام غریب­ رضا به لزوم رسیدن به روش های تبلیغ بین المللی تأکید و تصریح کرد: حرکت از جزئی به کلی یعنی از میدان و قضایای شخصیه که به قواعد تبلیغی رسیدن فایده دوم بیان این تجارب است؛ باید در تبلیغ بین الملل به روش هایی برسیم؛ وقتی با هم تبادل و شبکه سازی شود این قواعد بهتر قابل بهره برداری هستند.

پژوهشگر مسائل جهان اسلام درباره شناسایی تعداد گروه های تبلیغی بین المللی شناسایی شده گفت: شناختن و ملاقات یکدیگر سبب ایجاد مؤسسات فرهنگی و گروه های و نهادهای چابک می شود و تاکنون توانسته ایم 6 گروه را شناسایی کنیم. هر کدام از این گروه ها مزیت نسبی دارند و نهادهای چابک تبلیغی با جمع شدن در کنار هم می تواند این گروه ها ایجاد شود.

وی افزود: لازم دانستیم که بعد از سفر اربعین که حال و هوای آن ایام حاکم است، بایستی گروه های این چنینی دور هم جمع شوند و تجارب خود را در این راه به یکدیگر ارائه دهند.

حجت الاسلام غریب­ رضا با بیان این که تبلیغ بین الملل نیازمند نگاه راهبردی است، خاطرنشان کرد: باید در تبلیغ بین الملل به یک نقشه جامع برسیم و این یعنی این که یک جغرافیای حرکت را به دست بیاوریم و نیازمند نگاه راهبردی است و عناصر این نقشه، اهداف، راهکارها، فرصت ها و تهدیدها نیز بایستی مشخص شود، چه بسا بتوانیم تا اربعین آینده کتابی تبلیغی در این زمینه آماده کنیم.

شایان ذکر است که در این نشست، نمایندگان گروه های تبلیغی به ارائه تجربیات تبلیغی گروه خود در اربعین حسینی پرداختند./822/202/ب3

ارسال نظرات