۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۶۵۷۷۴

تاکید آیت الله وحید بر سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسکری

اگر ما می فهمیدیم و او را می‌ شناختیم، فردا این مملکت یکپارچه شیون و عزا بود اما این بازارها باز است و مردم همه در خواب. خود ما هم در خواب.
عزاداری و پیاده روی آیت الله وحید خراسانی در روز شهادت امام صادق(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله وحید خراسانی امروز در مسجد اعظم و درس تفسیر با اشاره به ویژگی های امامت و امام علیه السلام اظهار کرد: در حدیث لوح خداوند از حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در دو جمله تعریفی دارد که عقل در آن حیران است. یکی می فرماید: او عبد من است. عبد چیست؟ در این عین، علم و در باء بینونت از خلق و در دال دنو به حق است؛ وقتی این سه حرف طی شد، آن وقت آن شخص عبد می‌شود و لذا در أشهد أن محمدا عبده ورسوله، اول عبد است و بعد از آن رسالت. 
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به فراز دیگری از آن حدیث تصریح کرد: جمله دوم که از شیخ طوسی تا شیخ انصاری همه در ادراکش لنگ هستند این جمله است: او خزینه علم من است. علم الله چیست؟ وسع کل شیء علمه. آن علمی که وسع کل شیء است، خزینه اش امام عسکری می باشد. این، معرفت امام یازدهم است. 
این مرجع تقلید در ادامه شاهدی از علم امام علیه السلام را بیان و تصریح کرد: اگر آن روز امام یازدهم نبود، الان من و تو معلوم نبود آیا مسلمان بودیم یا مسیحی؟ این جور اثر کرد. 
حضرت آیت الله وحید خراسانی ضمن تأکید بر خواندن زیارات ائمه علیهم السلام افزود: در زیارت آن حضرت آمده: السلام علیک یا حجة الحجج. عیبة العلم، سفینة الحلم. عقل در هر کلمه ای مبهوت است. امام یازدهم این است: حجت حجت های خدا، عسکری پدر امام زمان علیه السلام می باشد که فردا شهادت اوست. 
این مرجع تقلید سپس خطاب به شیعیان و علما و هیئات مذهبی گفت: آن حضرت بیست و هشت سال عمر کرد اما چه عمر با برکتی! اگر ما می فهمیدیم و او را می‌ شناختیم، فردا این مملکت یکپارچه شیون و عزا بود اما این بازارها باز است و مردم همه در خواب. خود ما هم در خواب. مردم را وادار کنید و فردا همه هیئات بیرون بیایند که روز عزای امام زمان علیه السلام و صاحب عزا اوست. /924/د102/ج

ارسال نظرات