۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۴۶۵۹۵۹

تقدیر از 5 پژوهشگر برتر حوزوی در نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی

پنج پژوهشگر برتر حوزوی در نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفتند.
پژوهش
نمایشگاه پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، هفدهمین نمایشگاه بین المللی پژوهش و فناوری خراسان رضوی با تقدیر از برگزیدگان در بخشهای مختلف به کار خود پایان داد.

در این میان، مریم بلوچیان در بخش حوزه علمیه خواهران و حجت الاسلام کاظم ابراهیم زاده در سطح دو، حجت الاسلام قنبر علی تیموری در سطح سه و حجت الاسلام مهدی مقامی در سطح چهار حوزه علمیه خراسان از حوزه علمیه برادران،  حائز رتبه پژوهشگر برتر شدند.

همچنین در این مراسم که حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان، فریبا گودرزی، دبیر جشنواره پژوهش کشور و علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی حضور داشتند، از حجت الاسلام دکتر علی جلائیان، معاون پژوهش حوزه علمیه خراسان به عنوان پژوهشگر برتر و پیشکسوت عرصه پژوهش تقدیر به عمل آمد.

رونمایی پنج اثر جدید پژوهشکده اسلام تمدنی در نمایشگاه پژوهش و فناوری

وحید شریفی، کارشناس اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی گفت: پایگاه اطلاع رسانی پژوهستان با هدف اطلاع رسانی فعالیت ها و برگزاری جلسات و آثار علمی تولید شده پژوهشکده تاسیس شده است و به مناسبت هفته پژوهش 5 اثر جدید این پایگاه که از تکنولوژی های بروز و پیشرفته وب بهره برده است، رونمایی شد.

وی با اشاره به پایگاه های محتوایی علمی بیان کرد: پرتال کتابخانه دیجیتال، ارائه کننده خدمات کتابخانه ای بدون محدودیت زمانی و مکانی با بیش از 10 هزار جلد کتاب به آدرس اینترنی www.detlib.ir  و به طور رایگان در اختیار پژوهشگران قرار دارد.

شریفی افزود: پایگاه­ های نشریان قرآنی به نشانی اینترنتی www.quran-p.com، فصلنامه مطالعات ادبی متون اسلامی به آدرس www.jrla.isca.ac.ir و دو فصلنامه سیره پژوهی اهل بیت(ع) به صورت مجزا و با آرشیو نشریه به همراه قابلیت های جستجو و روش های مرور و دسترسی به مقالات و همچنین عملیات ارسال متون و ارزیابی مقالات در اختیار کاربران است.

وی ادامه داد: از دیگر خدمات واحد فناوری پژوهشکده اسلام تمدنی، دسترسی به بیش از 100 عنوان نرم افزار پژوهشی علوم اسلامی است که بدون هیچ محدودیتی قابل دریافت است.

کارشناس اطلاع رسانی پژوهشکده اسلام تمدنی با بیان اینکه سامانه تحت وب نشریات و پایگاه فرهنگ و معارف قرآن کریم از طریق واحد فناوری و اطلاعات در دسترس پژوهشگران است، گفت: کاربران افزون بر آدرس های اینترنتی می توانند برای کسب خدمات بیشتر به صورت حضوری به نشانی دفتر تبلیغات اسلامی، طبقه چهارم، کتابخانه، واحد اطلاع رسانی پژوهشکده از ساعت 8 الی 19 مراجعه کنند.

وی یادآور شد: پژوهشکده اسلام تمدنی امسال با حضور چهار گروه قرآن و مطالعات اجتماعی، هنر و تمدن اسلامی، فقه کاربردی و حکمت و کلام جدید در هفدهمین نمایشگاه بین المللی پژوهش و فناوری خراسان رضوی شرکت کرد.

رونمایی از شش کتاب در غرفه مدرسه اسلام شناسی

در حاشیه هفدهمین نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی، شش عنوان کتاب جدید مدرسه علمیه اسلام شناسی حضرت زهرا(س) با حضور معاون پژهشی حوزه علمیه خراسان رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، این کتابها شامل «گیاهان شفابخش در طب اسلامی» نوشته محبوبه شاهسون، «مبانی اجتهاد شورایی و راهبردهای عملی آن»، «تخصصی شدن فقه؛ بایسته عصر حاضر» تألیف صدیقه رضایی، «کشاورزی در آئینه فقه» به قلم سیده فاطمه هاشمی، «نگرشی بر مبانی اعتقادی خطبه حضرت زهرا (س)» و «افضلیت امام علی(ع) و نتایج کلامی آن» نوشته زهرا عطارزاده فدکی بودند./202/930/ب1

ارسال نظرات