۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۶۶۵۳۸
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران:

رهبر معظم انقلاب عروه الوثقی نظام اسلامی است

حجت الاسلام غفاری گفت: ما رهبر معظم انقلاب را عروه الوثقی نظام اسلامی می دانیم که باید همیشه گوش به فرمان ایشان باشیم و البته رهنمودهای مراجع معظم تقلید نیز همیشه راهگشای ما بوده است.
حجت الاسلام علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی غفاری مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران پیش از ظهر امروز در همایش «طلیعه حضور» که ویژه طلاب جدید الورود حوزه های علمیه خواهران استان مازندران در مجتمع فرهنگی یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به این که آمدن به حوزه گام گذاشتن در وادی علما و بزرگان دین است، اظهار داشت: باید سعی کنیم همانند علمای بزرگوار دین بتوانیم آبرومندانه و با عزت از آن خارج شویم، چراکه حوزه های علمیه تنها نهادی است که به طور رسمی تکلیف ذاتی خود را دفاع از ارزش های متعالی دین می داند.

وی افزود: طلاب و حوزویان رسالت سنگین خود را از آیه «یزکیهم و یعلمهم» دریافت کرده و برای رسیدن به این هدف بزرگ برنامه های زیادی را دنبال می کنند.

فعالیت 500 مدرسه علمیه خواهران در کشور

حجت الاسلام غفاری با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران استان مازندران یکی از رسالت های اصلی خود را برنامه تربیتی می داند، تأکید کرد: یکی از برنامه های تربیتی ما که در کنار توجه به بعد آموزش مورد عنایت قرار گرفته برگزاری همایش ها و اردوهای هدفمند است.

وی ادامه داد: ما امروز در کشور اسلامی خود 500 مدرسه علمیه خواهران داریم که در سطح دو، سه و چهار پذیرش طلبه می کنند، گفت: همین همایش های هدفمند در گذشته به صورت کشوری برگزار می شد چرا که جمعیت طلاب آن قدر نبود، ولی امروز به دلیل علاقه بیشتر خواهران به حوزه های علمیه و افزایش تعداد آنها این همایش ها به صورت استانی برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با تأکید براینکه برپایی اینگونه همایش ها هزینه های زیادی را درپی دارد، ابراز داشت: البته ما این موارد را سرمایه گذاری می دانیم و معتقدیم هزینه کردن در این مسیر ارزش دارد به ویژه اینکه اردوی امسال ما در شهری معنوی همچون قم و در جوار کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران برگزار می شود و در آخر نیز به دیدار حضرت آیت الله جوادی آملی نیز خواهیم رفت.

ضرورت شناخت ظرفیت گسترده حوزه های علمیه

وی یکی از اهداف برگزاری این همایش ها را شناخت ظرفیت گسترده حوزه های علمیه دانست و با تصریح بر اینکه این اردوها نوعی تجدید میثاق با آرمان های امام و رهبری شمرده می شود، گفت: ما رهبر معظم انقلاب را عروة الوثقی نظام اسلامی می دانیم که باید همیشه گوش به فرمان ایشان باشیم و البته رهنمودهای مراجع معظم تقلید نیز همیشه راهگشا بوده است.

حجت الاسلام غفاری در پایان با اشاره به روایتی از امام علی(ع) تأکید کرد: همه ما باید بدانیم چرا ما را برای آمدن به حوزه انتخاب کرده اند و به همین دلیل قدر خودمان را بدانیم و دوم آنکه بدانیم در چه جایگاهی هستیم و از همین رو تمام تلاش خودمان را برای پیروزی در این جبهه فرهنگی و رسانه ای به کار بگیریم و سوم گام هایی استوار برای رساندن اسلام به اهداف نهایی اش برداریم چراکه ما در مسیر تحقق جامعه جهانی بر مبنای اسلام ناب محمدی قرار داریم./1330/202/ب3

ارسال نظرات