۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۴۶۶۸۶۹
حجت الاسلام سالک:

شبکه های نفوذ در حوزه ‌آسیب شناسی شود

نایب رییس کمیسیون فرهنگی نسبت به شبکه های نفوذ در حوزه های علمیه باید آسیب شناسی انجام شود، گفت: این مسأله باید به صورت ویژه در قم مورد بررسی قرار گیرد.
حجت الاسلام سالک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد سالک نایب رییس کمیسیون فرهنگی امروز در دیدار اعضای این کمیسیون با آیت الله اعرافی که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: سیاست کمیسیون فرهنگی در دوره نهم چهار مطلب از جمله تقویت زیرساخت های فرهنگی کشور بود.

وی افزود: از جمله نخستین زیر ساخت های فرهنگی کشور حوزه های علمیه بود، در دوره نهم تحول خوبی در این جهت شکل گرفت که این روند باید تقویت شود، راهکارهایی که می توانیم در جهت تقویت زیرساخت های کشور کمک کنیم باید در اختیار بگذاریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان این که نسبت به شبکه های نفوذ در حوزه های علمیه باید آسیب شناسی انجام شود، اظهار داشت: این مسأله باید به صورت ویژه در قم مورد بررسی قرار گیرد، این مسأله بسیار مهم است.

وی ادامه داد: حوزه باید برای حضور در فضای مجازی تلاش لازم را داشته باشد، 348 ماهواره جهانی داریم که 117 ماهواره در ایران قابل رؤیت است، از این طریق، سایت ها و مسائل دیگر باید استفاده کنیم و معارف دینی را به دنیا منتقل کنیم، بهترین جا حوزه علمیه است، در آینده با فضای مجازی و معضلاتی از جمله فروپاشی بنیان خانواده روبه رو هستیم.

حجت الاسلام سالک با بیان این که آمریکا از دو طریق درصدد ورود به کشور است، ابراز داشت: یکی از طریق بستن قراردادها و دیگر از طریق توسعه فساد با استفاده از ابزار و رشد تکنولوژی است، توجه به طلاب تحصیل کرده و انقلابی بسیار مهم است که نوع ارتباط این ها همانند معصومیه با مدیریت حوزه ضعیف است و باید مورد حمایت بیشتر باشند.

وی عنوان کرد: نیاز حکومت اسلامی به نظات امنیتی اطلاعاتی، اقتصادی، سیاسی، صنعتی و فرهنگی است، اگر در قم نظامات تنظیم نشود دستگاه های دیگر با سختی های بسیاری روبه رو خواهند شد، پایه اصلی بر اساس مبانی ارزشی در قم است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: در این راستا پیشنهاد می شود یک کتاب جامع برای معرفی اسلام انقلابی در ابعاد گوناگون به زبان های مختلف در اختیار سفرا قرار داده شود، سفرای ما می گویند که یک کتاب جامع برای معرفی اسلام و انقلاب نداریم، این کار رسالت حوزه است.

وی اضافه کرد: حضور اساتید شیعه در حوزه های علمیه اهل سنت مهم است، استقبالی در این جهت وجود دارد که باید روی آن کار کرد، 70 هزار مسجد در سراسر کشور وجود دارد نصف این ها امام جماعت ندارند، حوزه علمیه برای تربیت 70 هزار امام جماعت چه کرده است که آن ها به زبان روز تبلیغ کنند و به شبهات پاسخ دهند.

حجت الاسلام سالک با بیان این که مجلس دهم باید در اختیار فقه آل محمد  باشد، گفت: این مسأله امکان ندارد مگر این که تربیت نیرو وجود داشته باشد، یک مدرسه باید اختصاص داده شود که 150 تا 170 نفر از فضلای 31 استان حضور پیدا کنند و در یکی دو سال قانون اساسی و مسائل گوناگون به آن ها آموزش داده شود و این ها به صحنه بیایند که نهادهای گوناگون از جمله مجلس نیاز دارند، این طرح را دو سال پیش به آیت الله مکارم شیرازی با برامه ارائه کردیم./1323/پ202/ج

ارسال نظرات