۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۴۶۷۲۸۵

سومین دوره کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی در تبریز برگزار شد

سومین دوره کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی ویژه زوج های جوان طلبه استان آذربایجان شرقی در مدرسه علمیه طالبیه تبریز برگزار شد.
پیوند آسمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات آذربایجان شرقی امروز در سومین دوره کارگاه آموزشی پیوندهای آسمانی ویژه زوج های جوان طلبه استان در مدرسه علمیه طالبیه تبریز با اشاره به رویکرد فرهنگی مرکز خدمات، اظهار داشت: رویکرد جدید مرکز خدمات فرهنگی است و این جلسه تحت رویکرد فرهنگی برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در رویکرد فرهنگی برنامه های متنوعی طرح ریزی شده است، ابراز داشت: در این رویکرد بیشتر خانواده های طلاب هدف هستند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به استقبال خانواده‌های روحانیان از خدمات فرهنگی، از تنوع برنامه‌های آتی فرهنگی مرکز خدمات خبر داد و افزود: از جمله این برنامه‌ها، اجرای مسابقات مقاله‌نویسی، حفظ قرآن، نهج‌البلاغه و برنامه‌های تربیت‌بدنی ویژه خانواده‌های طلاب است.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان شرقی برنامه‌های فرهنگی اجرا شده در شهر تبریز را خوب ارزیابی کرد و استقبال بیشتر خانواده‌های روحانیان را خواستار شد، در این استان با توجه به اجرای برنامه‌های خوب انتظار داریم استقبال خانواده‌ها بهتر و بیشتر از سایر استانها باشد.

وی تصریح کرد: مرکز خدمات با هدف ترغیب امر مقدس ازدواج و همچنین مساعدت به طلاب جوان در زمینه فرهنگ سازی برگزاری ازدواج های ساده همراه با شناخت مهارت های زندگی در موضوعات مختلف، در قالب کلاسهای مشاوره و مراسم افتتاحیه و اختتامیه، اقدام به برگزاری کارگاه و همایش ازدواج تحت عنوان «پیوند آسمانی» کرده است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: از اهداف کارگاه‌های مذکور که به‌ صورت یک‌روزه برگزار می‌شود، می‌توان به دانش‌افزایی طلبه و همسرش در حوزه‌های مختلف مهارتهای زندگی، ایجاد فضای معنوی و شاد برای خانواده‌ها، تکریم از همسران طلاب و تأکید بر نقش الگویی طلاب و خانواده‌های آنان در مقیاس فردی و اجتماعی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام‌ مصائبی، رییس اداره اوقاف استان آذربایجان شرقی نیز در سخنانی همه زوج ها را به رعایت زی طلبگی دعوت و فرصت دوره نامزدی را بسیار مناسب برای خودسازی دانست و افزود: من امید دارم همه برادران در منابر خویش، مشوق مردم در موضوع وقف باشند تا بسیاری از مشکلات جامعه با این حسنه رفع شود.

گفتنی است، به نیت امام هشتم حضرت ثامن‌الحجج(ع) از سوی رییس اداره اوقاف استان به 8 نفر از زوجها، سفر زیارتی کربلا اهدا شد که این نفرات در پایان سخنرانی به‌ قید قرعه مشخص شدند، همچنین به چند نفر از طلابی که در کارگاه قبلی، در مسابقه کتاب تحکیم خانواده برنده‌ شده بودند جوایزی اهدا شد./۸۵۴/202/ب2

ارسال نظرات