۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۶۷۵۶۸
با سخنرانی مدیر حوزه های علمیه؛

هشتمین جشنواره علامه حلی به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره علامه حلی با سخنرانی آیت الله اعرافی و همراه با تجلیل از نفرات برگزیده و شایسته تقدیر برگزار شد.
اختتامیه سومین جشنواره علامه حلی استان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره علمی پژوهشی علامه حلی(ره) پیش از ظهر امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این همایش شخصیت های برجسته ای از جمله آیات علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه، سیدمحمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه، سید محمد سعیدی امام جمعه قم، حجت الاسلام و المسلمین عماد رییس مرکز امور نخبگان حوزه های علمیه و  جمعی از مدیران مدارس علمیه استان قم و مدارس علمیه دیگر استان ها حضور داشتند.

در ابتدای این همایش هادی معصومی زارع یکی از برگزیدگان جشنواره علامه حلی به ارائه گزارشی از تحقیق خود با عنوان «بازخوردهای ضد امنیتی هستی شناسی اجتماعی سلفیت جهادی» پرداخت و به جنبه های ضد اجتماعی سلفیت جهادی اشاره کرد و از مدیر حوزه های علمیه خواست حمایت های مادی و معنوی خود را از پژوهشگران بیشتر کند.

در ادامه حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا دبیر هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) ضمن خوش آمدگویی به بیان توضیحاتی مورد جشنواره و نحوه انتخاب برگزیدگان پرداخت و تأکید کرد: سطح کمی و کیفی آثار نسبت به سالهای گذشته رشد خوبی داشته است و در سالهای آینده نیز امیدواریم این میزان افزایش چشم گیری داشته باشد.

پس از سخنان حجت الاسلام اسماعیل گروه تواشیح به ارائه برنامه تواشیح ویژه میلاد پیامبرگرامی اسلام پرداختند و در ادامه خانم زینب بهجت پور خلاصه ای از مقاله خود را با عنوان «پیام های سیر تنزیلی اسماء و صفات قرآن در قرآن» ارائه داد.

حجت الاسلام میثم درگاهی نیز خلاصه اثر خود را با عنوان «نقد شبهات وارده بر منصوص بودن علم غیب و عصمت امام در کتاب مکتب در فرایند تکامل» در این همایش ارائه کرد و گفت: سعی کردیم در این اثر شبهات زیادی را که به شیعه وارد شده است پاسخ بدهیم.

سخنران ویژه این مراسم آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور بود که با اشاره به ضرورت پژوهش و تحقیق در حوزه، لزوم فرهنگ سازی در این زمینه را با پایه ریزی پژوهش در سطوح پایین حوزه خواستار شد.

وی افزود: اگر بخواهیم پژوهش های قوی داشته باشیم باید دروس اصلی حوزه به ویژه ادبیات، اصول فقه علوم عقلی و فقه را خوب بخوانید که البته برای هرکس به فراخور قلمرو و رشته ای که دارد متفاوت است.

همچنین در پایان، مراسم اهدای جوایز و تقدیر از نفرات برتر هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) برگزار شد و 27 نفر از این تعداد جوایز خود در جایگاه از دست مدیرحوزه های علمیه دریافت کردند./1330/پ202/س

ارسال نظرات