۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۴۶۷۷۷۰
استاد حوزه علمیه تشریح کرد؛

شرایط لازم برای الگو پذیری از پیامبر اکرم

حجت الاسلام آل داوود، امید به رحمت خدا، ایمان به روز قیامت و ذکر خدا را از شرایط لازم برای الگوپذیری از پیامبراکرم(ص) دانست و گفت: تا زمانی که تربیت ما از نوع اهل بیتی نباشد نمی توانیم پیامبر (ص) را اسوه خود قرار دهیم‏.
پیامبر اکرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام آل داوود، استاد حوزه علمیه، پنجشنبه شب در مسجد امام حسین(ع) اصفهان، گفت: وقتی انسانها در روز قیامت وارد صحرای محشر می شوند شروع به مجادله و بحث می کنند و ادعا می کنند که ما در دنیا به گونه ای نبوده ایم که الان محبوس و گرفتار شویم و شروع به دفع کردن آنچه به آنها منتسب شده است می کنند.

استاد حوزه علمیه  ادامه داد: خداوند در جواب این افراد شروع به باز کردن نامه اعمال آنها می کند و برای هر عملی سند آن را رو می کند و به احدی ظلم نمی شود، طبق روایات این لحظه بسیار لحظه سخت و سنگینی است و حتی انبیای الهی هم در آن لحظه از خدا مدد می خواهند.

وی افزود: خداوند در سوره احزاب می فرماید «لَقَد کانَ فی رَسولُ الله اُسوَه حَسَنه»، برای شما در رسول خدا(ص) اسوه حسنه قرار دادیم، پیامبراکرم(ص) با سه قید و شرط برای انسانها اسوه حسنه است، اگر افراد این سه شرط را داشته باشند، پیامبراکرم(ص) برای آنها اسوه حسنه است، نخستین شرط، امید به خداوند است و کسانی که امید به رحمت خدا دارند پیامبر(ص) برایشان اسوه حسنه است.

حجت الاسلام آل داوود اظهار داشت: دومین شرط، باور و ایمان به روز قیامت است، کسانی که اعتقاد به روز قیامت و حسابرسی اعمال خود دارند و همواره مراقب اعمال و کارهای خود هستند، پیامبر (ص) برای آنها اسوه حسنه است، سومین شرط برایالگو قرار دادن پیامبر اسلام(ص) بسیار یاد خدا بودن و ذاکر خداوند بودن است.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: ذکر خدا به این معنی نیست که انسان دائم در مسجد و در حال نماز خواندن و عبادت باشد، بلکه به این معنا است که انسان مراقب باشد طبق آن چیزی که خدا و پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) برای او تعیین کرده اند، رفتار کند و در مسیر اهل بیت(ع) گام بردارد و از خطوات شیطان پیروی نکند.

وی در ادامه گفت: تا زمانی که تربیت ما از نوع اهل بیتی نباشد نمی توانیم پیامبر (ص) را اسوه خود قرار دهیم، بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) شقاق و اختلافات زیادی در امت ایشان به وجود آمد و این نشان دهنده این است که افراد نتوانستند رسول خدا(ص) را اسوه خود قرار دهند و از ایشان تبعیت کنند در حالی که خودشان تصور می کردند تابع رسول خدا (ص) هستند و در مسیر ایشان گام بر می دارند./202/869/ب1

ارسال نظرات