۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۴۶۸۰۹۶
امام جمعه اهل سنت زاهدان عنوان کرد:

امروز بیداری اسلامی در جهان رو به گسترش است

عبدالحمید با اشاره به اینکه امروز بیداری اسلامی در جهان رو به گسترش است، گفت: استکبار به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است تا ببیداری اسلامی شکل نگیرد، بنابراین ما هم برای مقابله با این حرکت دشمن باید با رویکردی جدید به صحنه مبارزه وارد شویم.
مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مولوی عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان شامگاه شنبه(27آذرماه) در اختتامیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد با اشاره به اینکه دین اسلام، دین وسیع با ظرفیت‌های بالایی است، اظهار داشت: شرایط دین اسلام و اشتراکاتی که در آن وجود دارد زمینه را برای تفاهم‌های مختلف فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: جای تأسف دارد که تا به امروز از ظرفیت بزرگ دین اسلام استفاده نکرده‌ایم، پیامبر اکرم(ص) نیز دارای ظرفیت بزرگی بودند و می توانند الگوی همه مسلمانان قرار گیرند، زیرا ایشان برای هر انسانی با عقاید و نژادی مختلف اهمیت قائل بودند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان تأکید کرد: امروز بیداری اسلامی در جهان رو به گسترش است، بنابراین شرایط فعلی ما خطرناک است، زیرا قدرت‌های استکباری با تمام وجود به دنبال جلوگیری از بیداری اسلامی در جهان هستند.

مولوی عبدالحمید یادآور شد: استکبار به دنبال ایجاد تفرقه میان مسلمانان است تا بیداری اسلامی شکل نگیرد، بنابراین ما هم برای مقابله با این حرکت دشمن باید با رویکردی جدید به صحنه مبارزه وارد شویم.

وی افزود: یکی از اقداماتی که برای مقابله با جریان‌های تکفیری باید کرد، تأسیس حوزه‌های علمیه با توجه به الگوهای رسول اکرم(ص) است، بنابراین از علمای شیعه و سنی تقاضا داریم در راستای تحقق این حرکت گام بردارند.

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه برای رسیدن به وحدت راه‌های زیادی وجود دارد، خاطرنشان کرد: یکی از این راه‌ها حفظ حرمت و توجه به حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی در کشورهای مختلف است.

مولوی عبدالحمید با اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر عدم توهین به اهل سنت، تصریح کرد: ما از این اقدام کمال قدردانی را داریم، از این رو از مجمع جهانی تقریب مذاهب و آیت الله اراکی خواستاریم برای ایجاد وحدت هر چه بیشتر جهان اسلام رویکردهای جدیدی اتخاذ کنند.

وی در پایان گفت: از تمام گرایش‌ها و تفکرات مختلف تقاضا دارم یکدیگر را پذیرفته و سعه صدر خود را بالا ببرند، همچنین ما آمادگی لازم برای کمک به ایجاد وحدت در جهان اسلام را داریم./816/202/ب2

ارسال نظرات