۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۴۶۸۰۹۷
در اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی صورت گرفت؛

ارائه گزارش کمیسیون‌های سی امین کنفرانس وحدت اسلامی

در مراسم اختتامیه کنفرانس وحدت اسلامی دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان برای کمیسیون زن و خانواده و اندیشمند بحرینی برای پنج کمیسیون تشکیل شده دیگر ارائه گزارش کردند.
اختتامیه کنفرانس وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طوبی کرمانی، دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان شامگاه شنبه(27آذرماه) در اختتامیه سی‌امین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد به ارائه گزارش‌های این کمیسیون پرداخت.

وی عنوان کرد: کمیسیون زن و خانواده با موضوع «جریان‌های تکفیری مانعی بر سر راه تمدن‌سازی نوین اسلامی» برگزار شد، در این کمیسیون 15کشور دنیا حضور داشتند که در مجموع 12 مقاله ارائه شد.

دبیر کل اتحادیه جهانی زنان مسلمان افزود: آنچه در این کمیسیون مدنظر قرار گرفت، این بود که اتحادیه زنان مسلمان در زمینه ارتقای اندیشه تقریبی و خودباوری زنان پروژه‌هایی تبیین کند.

کرمانی با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) در این کمیسیون، تأکید کرد: قرار دادن شخصیت حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی علمی و عملی و همچنین چراغ راه زن مسلمان و افزایش فعالیت‌های زن مسلمان در فضای مجازی به منظور ایستادگی در مقابل هجمه‌های تبلیغاتی از جمله مسائلی بود که در این کمیسیون مطرح شد.

در ادامه گزارش کمیسیون‌ها، سعید شهابی، اندیشمند بحرینی گزارش پنج کمیسیون دیگر را با عناوین «کمیسیون اقلیتهای اسلامی: لزوم حمایت از مردم میانمار و اهمیت فعالیت علما در زمینه اقلیت‌ها»، «کمیسیون چالش‌های فراروی امت اسلامی: بررسی چالش‌ها و جهل دینی واختلافات داخلی و احزاب و مسأله فلسطین»، «کمیسیون اتحادیه علمای مقاومت: ارزیابی شش دوره گذشته و تقدیر از نقش شیخ ماهر حمود»، «کمیسیون مساعی حمیده: اهمیت حل مشکلات جهان اسلام» و « کمیسیون رسانه: پیشنهاد تشکیل اتحادیه و تاسیس شبکه تلویزیونی»‌ تشریح کرد./816/202/ب2

ارسال نظرات