۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۶۸۳۸۳
آیت الله شبستری:

فرهنگ قرض الحسنه در جامعه رایج شود

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که اعطای وام های قرض الحسنه زمینه اشتغال بیکاران را فراهم می کند، گفت: بایستی فرهنگ قرض الحسنه در جامعه رایج شود.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم افتتاح شعبه صندوق قرض الحسنه امداد کمیته امداد، اظهار داشت: امیدواریم این صندوق مایه خیر و برکت برای مددجویان کمیته امداد و نیازمندان باشد.

وی با قدردانی از تلاش‌های کمیته امداد در خودکفایی مددجویان، اظهار داشت: خودکفایی مددجویان عزت نفس آنان را به همراه دارد و سبب می شود آنان به کمیته امداد و دولت وابسته نشوند، در حقیقت بهترین کمک به نیازمندان دادن وام قرض الحسنه برای کارآفرینی است.

نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که بایستی فرهنگ قرض الحسنه در جامعه رواج یابد، تصریح کرد: اعطای وام های قرض الحسنه زمینه اشتغال بیکاران را فراهم می کند، اعطای برخی تسهیلات با سودهای کلان هیچ کمکی به تولید و اقتصاد نکرده و نخواهد کرد.

آیت الله شبستری با بیان این‌که نیازمند توجه و اجرایی شدن بانکداری اسلامی در معنای واقعی کلمه هستیم، افزود: بانکداری بدون ربا ضامن اقتصاد سالم و پویا است، مادامی که احکام اسلامی و قرآنی در سیستم بانکی کشور اجرایی نشود، با مشکلات عدیده رو به رو خواهیم بود.

همچنین حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان این‌که از 65 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد برای 34 هزار خانوار طرح خودکفایی در حال اجرا است، اظهار داشت: کمیته امداد با خدماتی که به مددجویان تحت حمایت ارائه می دهد زمینه ورود آنان را به عرصه های اجتماعی و اقتصادی جامعه فراهم می کند.

وی با دعوت از مردم خیر استان و افتتاح حساب سپرده در این صندوق، افزود: مردم خیر استان می توانند با افتتاح حساب در این صندوق و سپرده گذاری در آن برای ارائه وام قرض الحسنه و حفظ کرامت انسانی نیازمندان شریک شوند، بسیاری از مشکلات مددجویان در حوزه کارآفرینی، اشتغالزایی، اقتصادی و معیشتی با راه‌اندازی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد برطرف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی از خیران استان درخواست کرد با سرمایه گذاری در این صندوق قرض الحسنه، کمیته امداد را برای حمایت از نیازمندان کمک کنند.

وی افزود: امیدواریم با جذب سپرده های خیران با هدف رفع نیازهای مددجویان قدم های مؤثری برداریم.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برای بیش از  5 هزار نفر به مبلغ 14 میلیارد تومان از طریق صندوق ولایت امداد وام پرداخت شده است، افزود: 2 هزار نفر نیز به مبلغ 24 میلیارد تومان طی این مدت از طریق بانک های عامل استان تسهیلات دریافت کرده اند./935/202/ب2

 

ارسال نظرات