۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۶۸۴۵۳
رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان:

وحدت نظر در مباحث اصلی علوم بین حوزه و دانشگاه صورت گرفته است

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: نگاه اگر نگاه ارشادی باشد سبب می شود که کوتاهی ها براحتی حل شود و هدف پیروزی کشور و انقلاب در عرصه های مختلف علمی محقق شود.
همایش وحدت حوزه وحدت حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، منصور غلامی رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان ظهر امروز امروز در کرسی آراد اندیشی حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره) ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) گفت: دانشجویان و اساتید دانشگاه همیشه از مباحث هدایت گرانه روحانیت استفاده کرده اند.

وی در ادامه افزود: اگر ما هدف را که مباحث اسلامی است روشن کنیم طبعا معیشت انسانی بهبود پیدا خواهد کرد و علومی تجربی که ابزاری برای زندگی بشر است را می توان در راستای اسلام قرار داد.

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان تصریح کرد: توفیقات و پیشرفت های فراوانی در بخش های گوناگون دانشگاه در نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفته که قابل شمارش است و سبب سرافرازی کشورمان شده است.

وی در ادامه با اشاره مشکلاتی که در دانشگاه وجود دارد گفت: درست است که مشکلات اندکی در دانشگاه و دانشجویان وجود دارد و امیدواریم که مشکلات کمتر شود.

منصور غلامی ابراز داشت: اگر مناقشات سیاسی و حزبی و مطبوعاتی را که اندک است کنار بگذاریم به تحقیق وحدت نظر در مباحث اصلی و علوم و پیشرت کشور تا کنون صورت گرفته ولی نیاز به تلاش بیشتر داریم.

وی افزود: اکثر افراد جامعه در خانواده های مذهبی و متعهد چشم به جهان گشوده اند که این خود ظرفیت بالایی است که در اختیار علمای حوزوی و کشور عزیزمان است.

رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: نگاه اگر نگاه ارشادی باشد سبب می شود که کوتاهی ها براحتی حل شود و هدف پیروزی کشور و انقلاب در عرصه های مختلف علمی محقق شود.

وی در پایان با اشاره به جایگاه حجت الاسلام والمسلمین رازینی(ره) در دانشگاه بوعلی سینا همدان، ابراز کرد: وی در دانشگاه زحمت فراوانی کشیدند و مدافع خوبی برای مجموعه دانشگاه و دانشجویان بودند و می گفتند به نسبت تدین در دانشگاه بالا است ولی چون انتظارات فراوان است سبب بزرگ شدن کمبود ها می شود./202/979/ب1

ارسال نظرات