۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۴۶۹۹۸۸
ولایتی:

رسانه های غرب به شیپور داعش بدل شده اند

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در همایش «راهكارهای تعامل حرم رضوی با فعالان فرهنگي بين الملل» گفت: با اقدامات وحشی گرایانه داعش و عناصر وابسته آنها مسلمانان اعم از شیعه و سنی در هیچ کجای جهان جز ایران امنیت ندارند.
ولایتی در  همایش راهكارهای تعامل حرم رضوی با فعالان فرهنگي بين الملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، علی اکبر ولایتی، مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل در همایش «راهكارهای تعامل حرم رضوی با فعالان فرهنگي بين الملل» بیان کرد: افراطیون، داعش، النصره با بدترین اقدامات چهره دین را خدشه دار کرده و اسلام را دینی متوحش معرفی می کنند در حالی که اسلام دین رأفت و عطوفت است.

وی بیان کرد: داعش ترکیبی از بعثی ها و پیروان صدام هستند همان افرادی که مرحوم آیت الله حکیم بر کمونیست بودن آنها فتوا داد کمونیستها خدا را قبول ندارند و کافر هستند.

رسانه های غرب؛ شیپور شیطنت های داعش

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آمریکا و غربی ها همانند اژدهای هفت سر از هر طرف برای نابودی اسلام سر برآورده اند و‍ رسانه های غربی نیز با نشان دادن اقدامات وحشی گرانه داعش شیپور شیطان شده اند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: با محاصره و حملات وهابی ها به مکه، مدینه و حرم های شریفین با توجه به ظرفیت های مختلف در جهان در حال حاضر فاقد مرکزیتی برای تعاملات فرهنگی هستیم.

وی با بیان این که هیچ کجای جهان جز ایران امنیت ندارد، تصریح کرد: در هیچ کجای جهان اسلام مرکزیتی برای پناه مسلمانان شیعه و سنی به جز مرقد مطهر حضرت امام رضا (ع) وجود ندارد و اکنون این آمادگی و ظرفیت در حرم مطهر رضوی وجود دارد که آستان قدس رضوی به مرکز اسلامی در جهان تبدیل شود.

ایجاد مرکز تعاملات فرهنگی از سوی امام رضا

ولایتی بیان کرد: امام رضا(ع) در حرکت تاریخی خود به ایران برای نخستین بار چنین مرکزیتی را در ایران ایجاد کردند، ایشان هر جا که قدم می گذاشتند مورد توجه مسلمانان قرار می گرفتند و قلبهای مسلمانان فارغ از مذهب مجذوب ایشان می شد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز کرد: با استفاده از ظرفیت عظیم حرم مطهر امام رضا(ع)، ابتکارات و جدیت والای تولیت آن امید داریم این هسته مرکزی که آرزو و مورد نیاز مسلمانان است، در اینجا شکل بگیرد.

ولایتی مطرح کرد: با نگاهی به حرکت تاریخی امام رضا(ع) از مدینه به خراسان در می یابیم که نقش امام هشتم(ع) در یکپارچگی تشیع و گرایش مردم به شیعه دوازده امامی بسیار تأثیرگذار بوده و هست.

وی تشکیل حوزه علمیه در مرو را از نخستین اقدامات امام رضا(ع) در حرکت تاریخی ایشان به ایران عنوان و کرد: پس از امام صادق(ع) که در مدینه به تربیت چهار هزار شاگرد پرداخته بودند، امام رضا(ع) با تشکیل حوزه علمیه در مرو که دومین حوزه علمیه خارج از جهان عرب به شمار می رود قریب به 313 تا 315 شاگرد تربیت کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: دومین اقدام مهم امام رضا(ع) در این سیر تاریخی تعیین و اعزام وکلایی برای خنثی کردن انحرافات امویان و بنی عباس به بعضی مناطق بود.

امام رضا؛ مورد توافق شیعه و سنی

ولایتی با اشاره به این که زیارت آن حضرت تنها به شیعیان اختصاص ندارد، متذکر شد: امام رضا(ع) از همان ابتدا با حضور در خراسان منشأ خیر و برکات بسیاری شدند، از آنجا که ایشان مورد توافق شیعیان و اهل تسنن بودند، فرقه های منحرف از جمله اسماعیلیه، زیدیه و... برچیده شدند.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل خاطرنشان کرد: با وجود گروه های افراطی و منحرف در جهان امروز مسلمانان پناهگاهی ندارند و‍ و‍ هیچ کجای جهان جز ایران امنیت و ظرفیت ملجأ و پناهگاه بودن برای شیعه و سنی ندارد.

یاداور می شود، «همایش راهکارهای تعامل حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور بیش از 80 موسسه فرهنگی از سراسر جهان در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد./1308/پ201/ج

ارسال نظرات