۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۷۰۳۳۳
صبح امروز؛

مراسم بزرگداشت آیت‌الله حسینی میانجی در خرم آباد برگزار شد

مراسم بزرگداشت آیت الله سیدکاظم حسینی میانجی با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان و مسؤولان اجرایی استان در مدرسه کمالیه خرم آباد برگزار شد.
مراسم بزرگداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مراسم بزرگداشت آیت الله سیدکاظم حسینی  میانجی، نماینده سابق ولی‌فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، پیش از ظهر امروز، در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار شد.

مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله میانجی با حضور نماینده ولی فقیه در لرستان، مدیران و مسؤولان حوزه های علمیه استان، مسؤولان دستگاه های اجرایی لرستان برگزار شد.

مراسم بزرگداشت و ترحیم آیت‌الله میانجی با مداحی حجت‌الاسلام سیدهادی سهرابی، تلاوت سید حمید مصطفایی و سخنرانی امام جمعه موقت خرم آباد برگزار شد.

گفتنی است، آیت‌الله حسینی میانجی در سالهای  13۶۱ تا ض،13۸۷ به مدت ۲۷ سال امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولیفقیه در استان لرستان بود.

بنابراین گزارش، آیت الله سیدکاظم حسینی میانجی، صبح روز یکشنبه پنجم دیماه جاری، در قم دار فانی را وداع گفت و پیکر ایشان عصر روز دوشنبه، ششم دی ماه باحضور اساتید و طلاب حوزه علمیه و عموم مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به ‌سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع شد.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله حسینی میانجی در سال ۱۳۱۱ ه.ش در روستایی از توابع شهرستان میانه متولد شد، ایشان در سن سه سالگی مادر و در هفت سالگی پدرش را از دست داد و پس از آن تحت سرپرستی دایی خود، ثقةالاسلام شیخ حسینعلی احمدی(ره) قرار گرفت.

آیت الله حسینی میانجی، دروس جامع المقدمات، سیوطی، مغنی و مطول را در محضر حضرت آیت‌الله ملکوتی و دروس فقهی را نزد حضرات آیات مشکینی و طباطبایی بروجردی گذراند و کفایتین را در محضر حضرت آیت‌الله مجاهد تبریزی فرا گرفت.

ایشان دروس خارج فقه را در کلاسهای حضرت آیت‌الله العظمی حجت کوه‌کمری و در کلاس دروس خارج حضرات آیات عظام بروجردی، محقق‌داماد و امام خمینی(ره) شرکت می کرد.

گفتنی است، آیت الله حسینی میانجی در سال ۱۳۵۹ از سوی حضرت امام خمینی(ره) به‌عنوان امام جمعه کاشمر تعیین شد و پس از هشت ماه به دستور ایشان راهی آباده در استان فارس شد و مدت نه ماه امام جمعه این شهر بود.

بنابراین گزارش، آیت الله سیدکاظم حسینی میانجی، در سال ۱۳۶۱ از سوی حضرت امام خمینی(ره) به ‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم‌آباد منصوب شد و بعد از رحلت امام نمایندگی ایشان، توسط مقام معظم رهبری تمدید شد./202/9451/ب3

ارسال نظرات