۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۴۷۲۱۶۴
عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

ایجاد بدیل های معنویت زا یکی از راهکارهای حل معضلات در حوزه سلامت معنوی

حجت الاسلام سالاری فر ایجاد بدیل های معنویت زا را یکی از راهکارهای حل معضلات موجود در این حوزه برشمرده و گفت: اگر بدیل های متفاوتی وجود داشته باشد، فرد می تواند از یک مرجع معنویت به مرجع دیگر مراجعه کرده و پاسخ خود را بگیرد ولی اگر این امکان وجود نداشته باشد، با بروز مشکلات، فرآیند جدا شدن از معنویت رخ می دهد که به شدت آسیب رسان است.
حجت الاسلام سالاری فر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا سالاری فر در چهارمین همایش سلامت معنوی، در سخنرانی خود پیرامون ساز و کارهای تأثیر دین داری بر سلامت معنوی، اظهار کرد: بحث معنویت می تواند در پیشگیری اولیه، ثانویه و ثالثیه مؤثر باشد و نقش تعیین کننده ای در گسترش سلامت معنوی داشته باشد.

وی افزود: همین معنویتی که روز به روز گسترش یافته و ترویج می شود، اگر مسیر درستی نداشته باشد و دچار انحراف شود، آسیب هایی جدی را متوجه حوزه سلامت معنوی خواهد کرد و موفقیتی در پیشگیری نخواهد داشت.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تصریح کرد: در بررسی تأثیر معنویت و دین داری در سلامت معنوی، ابتدا باید تفسیر مناسبی از زندگی بیان شود و بعد معنویت دین محور و نقش آن در ارتقای سلامت معنوی، مورد بررسی قرار گیرد.

وی ورود به حوزه آسیب های معنویت را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: باید به این نکته پرداخته شود که این معنویتی که بر سلامت معنوی تأثیرگذار است، اگر خود دچار مشکل و انحراف شود، چه ضرباتی را به سلامت معنوی جامعه وارد خواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه براز کرد: نگاهی که در کشور ما به معنویت می شود، با نگاه کشورهای دیگر متفاوت است، چرا که در کشور ما، معنویت با حکومت گره خورده و باید در این موضوع دقت لازم صورت گیرد.

حجت الاسلام سالاری فر، ایجاد بدیل های معنویت زا را یکی از راهکارهای حل معضلات موجود در این حوزه برشمرده و اظهار کرد: اگر بدیل های متفاوتی وجود داشته باشد، فرد می تواند از یک مرجع معنویت به مرجع دیگر مراجعه کرده و پاسخ خود را بگیرد ولی اگر این امکان وجود نداشته باشد، با بروز مشکلات، فرآیند جدا شدن از معنویت رخ می دهد که به شدت آسیب رسان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما در فرهنگ سازی سلامت معنوی باید فضای معنویت را گسترش دهیم و از محدود کردن این فضا اجتناب کنیم چرا که این عمل سبب بروز آسیب های جدی به بخش سلامت معنوی جامعه می شود./872/202/ب3

ارسال نظرات