۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۴۷۲۷۴۲
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان:

مدرک گرایی آفت طلاب و حوزه علمیه است

آیت الله مرتضوی شاهرودی رسیدگی جدی به امور طلاب و مدارس علمیه را خواستار شد و مدرک گرایی طلاب را آفت حوزه های علمیه دانست.
دیدار امام جمعه شاهرود با آیت الله مرتضوی شاهرودی دیدار امام جمعه شاهرود با آیت الله مرتضوی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود که برای حضور در جلسه مجمع طلاب شاهرودی حوزه علمیه خراسان به مشهد سفر کرده بود با حضور در بیت آیت الله مرتضوی شاهرودی، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان دیدار و گزارشی از وضعیت حوزه های علمیه شاهرود و بسطام ارائه کرد.

در این دیدار امام جمعه شاهرود آماری از تعداد حوزه های سطح یک و دو، طلاب خواهر و برادر و نیز فعالیت های فرهنگی تبلیغی در شاهرود را بیان کرد و با ذکر یادی از مرحوم حجت الاسلام شیخ حسین روحانی امام جمعه بسطام از خدمات و زحمات وی در اداره و رونق حوزه علمیه این شهر و تربیت و پرورش طلاب مستعد تجلیل کرد.

در این جلسه خاطراتی از علمای شاهرود نظیر مرحوم آیت الله سیدمحمودشاهرودی، مرحوم آیت الله حاج آقاحسین شاهرودی، مرحوم آیت الله تاشی و دیگر بزرگان فقید این دیار و نیز سفر مقام معظم رهبری به شاهرود در سال ۱۳۸۵ از سوی طرفین مطرح شد و در ادامه از علمای معاصر همچون آیت الله شیخ علی اصغر معصومی و آیت الله سیدمحمد موسوی شاهرودی نیز یاد شد.

در بخشی دیگر از این گفت و گو با بیان نام حوزه علمیه خواهران، یادی از مرحوم آیت الله شیخ محمدعلی شرعی رئیس سابق حوزه های علمیه خواهران کشور شد.

در پایان این دیدار آیت الله مرتضوی شاهرودی توصیه هایی نسبت به حوزه علمیه شاهرود و رسیدگی جدی به امور طلاب و مدارس علمیه داشت و مدرک گرایی طلاب را آفت حوزه های علمیه دانست./202/933/ب1

ارسال نظرات