۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۴۷۲۹۷۱
مدیرکل بنیاد شهید لرستان:

تقویت فرهنگ ایثار و شهادت امری مهم در تقویت وحدت جامعه است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تأکید بر ضرورت تقویت و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به ویژه بین نسل جوان برای مقابله با هجمه های دشمن در سایه بصیرت افزایی، گفت: تقویت این فرهنگ امری مهم در جهت تقویت وحدت و هم افزایی است.
مدیرکل بنیاد شهید لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، مراد روشنی، ظهر امروز در سومین یادواره 68 شهید دانش آموز حمله موشکی شهرستان بروجرد که در حسینیه ثارالله(ع) ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد، گفت: برگزاری یادواره شهدا از عوامل مهم در زنده نگه‌ داشتن نام و یاد شهدا است.

وی فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از فرهنگ عاشورا و کربلا دانست و افزود: این فرهنگ باید به عنوان فرهنگ غالب، پیشرو و شکست ناپذیر در جامعه تبیین و ترویج یابد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را امری ضروری و انکارناپذیر خواند و اظهار داشت: با برنامه ریزی، دلدادگی و استفاده از ذوق هنری باید در جهت ترسیم بهترین تصاویر برای شهدا اقدام کرد.

وی یادآور شد: دشمنان در دوران دفاع مقدس زمانی که از رویارویی با رزمندگان اسلام عاجز می شدند دست خود را به خون کودکان مظلوم آلوده می کردند.

روشنی در ادامه با تأکید بر ضرورت تکریم خانواده شهدا، اظهار داشت: ملت ایران و خانواده شهدا با الگو قراردادن حماسه کربلا و در سایه تقویت روحیه ایثار، شهادت، صبر و بردباری در پیروزی دوران دفاع مقدس نقش داشتند.

وی شهادت را معامله با خداوند متعال عنوان کرد و افزود: بسیاری از این شهدای والامقام از تاریخ شهادت خود آگاه و مطلع بودند که این خود ریشه در ماوراءالطبیعه دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با بیان اینکه حماسه آفرینی شهدا در دوران دفاع مقدس در سایه بصیرت و دشمنشناسی رخ داد، خاطرنشان کرد: امروز نیز تداوم سیره و راه شهدا نیازمند زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و تبیین این فرهنگ بین نسل جوان است.

وی در ادامه زنده نگه ‌داشتن فرهنگ شهادت را به عنوان اولویتی مهم دانست و گفت: مردم و مسؤولان در این راستا رسالت و وظیفه خطیری بر دوش دارند.

روشنی ترویج و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را لازمه مقابله با هجمه های امروز دشمن و خنثی سازی آنان عنوان کرد و گفت: تقویت این فرهنگ امری مهم در جهت تقویت هم افزایی، وحدت و اتحاد در جامعه است.

گفتنی است، استان لرستان 907 شهید دانشآموز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./9459/203/ب2

ارسال نظرات