۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۴۷۳۶۰۳

ویژه‌ برنامه های بزرگداشت آیت الله رفسنجانی در سراسر آذربایجان شرقی برگزار شد

ویژه برنامه‌ها و مجالس بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
مرحوم  آیت الله رفسنجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اقشار مختلف مردم مؤمن و انقلابی آذربایجان شرقی صبح و عصر امروز در تمامی شهرهای استان با حضور در مساجد و محافل بزرگداشت آن عالم مجاهد بار دیگر با آرمان های امام و شهدا تجدید میثاق بستند و در سوگ فقدان آیت الله هاشمی اسک ماتم ریختند.

مجلس ترحیم و مراسم بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز در شهرستان بناب در مصلای اعظم برگزار شد که طی آن حجت‌الاسلام عبدالحمید باقری بنابی اظهار داشت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همیشه بر حفظ وحدت مسؤولان و مردم حول محور ولایت تأکید می‌کرد و در همه حوادث انقلاب نقش پررنگ و تعیین کننده‌ای داشت.

وی تصریح کرد: ما یکی از ارکان نظام را از دست دادیم و کسی که همیشه در سختی ها یار و یاور امام راحل(ره) و رهبری بود. مقام معظم رهبری و تمام مراجع قم و بزرگان علم و سیاست اعلام کردند که دیگر کسی جایگزین هاشمی نخواهد شد و امروز بعد از اظهارات مقام معظم رهبری و مراجع دینی حجت بر ما تمام است.

همچنین حجت الاسلام حافظ زمانی، امام جمعه ملکان در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از آن عالم مجاهد به عنوان مرد بزرگ دوران قبل و بعد از انقلاب یاد کرد که مردم ایران اسلامی از خدمات این مرد بزرگ تجلیل و قدردانی می کنند که در مراسم تشییع جنازه قدردانی خود را به اوج رساندند.

وی اظهار کرد: امروز باید قدردان انقلاب اسلامی باشیم، در این دوره باید به مردم و دین مردم خدمت کنیم و از خود بپرسیم مبادا سرگرم دنیا شویم و فضای مادی دنیا بر ما غلبه کند. توجه به توفیق امام (ره) و یاران ایشان در ایجاد معجزه انقلاب اسلامی بسیار مهم است، این انقلاب برکات زیادی برای دنیای اسلام داشته است چون هویت اسلامی و مکتب اهل بیت(ع) را احیا کرد.

حجت الاسلام محمدحسن فرحی، رئیس عقیدتی سیاسی پادگان شهید سرلشکر برخورداری عجب شیر نیز در مجلس بزرگداشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد جامع این شهر گفت: آیت ‌الله هاشمی رفسنجانی مرد بحران‌ها بود و بحران های زیادی با تیزهوشی این یاردیرین امام و رهبری از سر کشور دفع شد.

وی افزود: آیت‌ الله هاشمی در تمام طول عمر خود سعی در ایجاد اتحاد و همدلی میان احزاب و گروه‌ های مختلف در داخل کشور داشت ‌به طوری که ایشان به میانجگری و حل اختلاف مشهور بودند و مراسم تشییع ایشان نیز نمادی از وحدت و یکدلی شد به گونه ‌ای که همه احزاب و گروه‌های سیاسی و مردمی در آن شرکت کردند.

حجت الاسلام سیدرضا رضوی، امام جمعه بستان آباد نیز در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی، آن عالم مجاهد را از ذخایر ارزشی انقلاب دانست و افزود: کمتر کسی می توان یافت که به چنین موفقیت های در طول عمر خود دست بیابد؛ آیت الله رفسنجانی هیچ گتاه از مسیر امام و رهبری جدا نشد.

همچنین حجت الاسلام محمد حافظ‌زاده، امام جمعه خداآفرین در مراسم بزرگداشت آن عالم مجاهد، گفت: هاشمی به عنوان یک شخصیت کم نظیر در طول عمر خود خدمات ارزنده زیادی به انقلاب اسلامی و کشور انجام داده و وجود ایشان چراغ روزهای تاریک نهضت اسلامی بود که در مقابل فساد و ظلم ایستادگی کرد.

گفتنی است، مجلس بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در مسجد جامع تبریز از سوی آیت الله مجتهدشبستری، امام جمعه تبریز و اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در مسجد جامع برگزار شد، ضمن این‌که مراسم‌های مشابهی نیز در شهرهای اهر، مرند، جلفا، میانه، هشترود، سراب و آذرشهر برگزار شد./202/935/ب1

ارسال نظرات