۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۴۷۴۹۴۶
آیت الله مجتهد شبستری:

حقوق‌‌های نجومی اجحاف در حق مردم است

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دستبرد به بیت المال خیانت است و حقوق های نجومی مصداق تعرض به امانت ملت بود، گفت: حقوق های نجومی نمونه بارز اجحاف به حقوق مسلمانان است، کسانی که بیش از استحقاق برداشت از بیت‌المال کردند دستبرد به حقوق مردم بوده و نابخشودنی است.
آیت الله مجتهد شبستری نماز جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به حوادث پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: اوایل بهمن به دستور بختیار فرودگاه مهرآباد اشغال نظامی شد تا مانع ورود رهبر کبیر انقلاب شود.

وی با با بیان اینکه بزرگداشت دهه فجر بر همه واجب است و ضرورت دارد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب مردمی و تحولی بزرگ در تاریخ ایران است و جشن پیروزی آن باید با حضور مردم باشد، چراغانی ادارت و زدن پرچم بدون حضور مردم معنا ندارد.

امام جمعه تبریز با تأکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، تصریح کرد: دهه فجر یادآور ایثار و فداکاری مردم بزرگ ایران است، این ایثار و فداکاریها مطلوب در جهان اسلام است، دهه فجر و بزرگداشت این روز در حقیقت تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل و شهدا است.

وی با اشاره به تفاوت بارز جشنهای مردمی انقلاب اسلامی و جشنهای 2500 سالی شاهنشاهی، خاطرنشان کرد: جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی بیشتر از بودجه دولتی و با هزینه 800 هزار دلار برگزار می شد و صرف عیاشی‌ و عیش و نوشهای بی معنا می شد، اما جشن انقلاب یک جشن مذهبی و نماد جمهوری و با حضور مردم است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید از فرصت جشنهای انقلاب برای بیان دستاوردهای انقلاب بهره برد، افزود: نکته ای که لازم است به آن اشاره کرد آن است که نباید افراط و تفریط در این جشنها صورت گیرد و واقعیات انقلاب همانگونه که هست باید انتقال یابد.

وی تأکید کرد: باید آرمانهای امام راحل روز به روز در جامعه تحکیم و رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری در جامعه نشر یابد تا شاهد آن نباشیم که جامعه اسلامی غرب زده و از مسیر احیای دین و پایداری اسلامی خارج شود.

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به 7 بهمن ماه سالروز تحصن روحانیان در دانشگاه تهران است، گفت: در این تحصن که به جهت جلوگیری شاپور بختیار از ورود امام بود روحانیان، علما و دانشجویان حضور داشتند تا آنکه امام راحل در  12 بهمن ماه به ایران اسلامی شرف یاب شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان عزیز سنگرنشینان همیشه در صحنه هستند که با فداکاری مردم را از حوادث نجات می دهند، ابراز داشت: در حادثه فرو ریختن ساختمان پلاسکو تهران که حادثه ای بسیار تلخ و ناگوار بود و افزون بر خسارتهای مالی به این ساختمان 15 طبقه متأسفانه تعدادی از آتش‌نشانان غیور و مردم در آن جان باختند، باید برای جلوگیری از این حوادث بررسیهای لازم انجام شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به اعدام سه جوان انقلابی بحرینی، افزود: این سه جوان از سوی دولت منحوس بحرین اعدام شدند و زمینه ساز تظاهرات  و موجی جدید بود، دولت بحرین با وجود تظاهرات مسالمت آمیز مردم با دستگیری و اخراج، تخریب مساجد و حسینیه، اعطای تابعیت و سلب تابعیت از شیخ قاسم و شکنجه و سرکوب اعتراضات را بیشتر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: وضع بازار جامعه اسلامی باید به گونه‌ای باشد که در آن غبن و تدلیس دیده نشود، و عیب جنس گویا باشد، در غیر این صورت غش در معامله است و مورد لعن و نفرین قرار می‌گیرد، باید جامعه اسلامی به دور از این مسائل باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دستبرد به بیت المال خیانت است و حقوقهای نجومی مصداق تعرض به امانت ملت بود، گفت: حقوقهای نجومی نمونه بارز اجحاف به حقوق مسلمانان است، کسانی که بیش از استحقاق برداشت از بیت‌المال کردند دستبرد به حقوق  مردم بوده و نابخشودنی است که ادامه آن در جامعه تفرقه ایجاد می‌کند./201/854/ب1

ارسال نظرات