۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۴۷۵۵۳۴
استاد حوزه علمیه:

از خودگذشتگی راز بزرگ پیروزی در همه میدانها است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه از خودگذشتگی راز بزرگ پیروزی در همه میدانها است، گفت: ایثار و فداکاری باید در همه عرصه‌ها و لحظات زندگی انسان ساری و جاری باشد.
فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام زندیه، استاد حوزه علمیه یکشنبه شب در مراسمی که به همت هیأت میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) برای پاسداشت سه شهید بحرینی و شهدای آتش نشان پلاسکوی تهران در همین دانشگاه برگزار شد، درباره ایثار و از خودگذشتگی، اظهار داشت: بالاترین حد ایثار شهادت است که انسان از جان خود فداکارانه گذشت می‌کند.

حجت الاسلام زندیه با بیان اینکه شهدا پیش از آن که به درجه شهادت نائل شوند ایثار و فداکاری‌هایی داشته‌اند، بیان کرد: شهادت نتیجه سیره عملی و نظری شهدا در طول حیاتشان است، رهبر معظم انقلاب فرمودند: از خودگذشتگی راز بزرگ پیروزی در همه میدانها است؛ ایثار و فداکاری باید در همه عرصه‌ها و لحظات زندگی انسان ساری و جاری باشد.

این استاد حوزه علمیه ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: اگر می‌خواهید به مرتبه و درجه‌ای برسید باید از برخی امور که دوست دارید بگذرید و گذشت کنید؛ اگر انسان از چیزهایی که دوست دارد بگذرد ایثار کرده است.

وی گفت: خداوند در قرآن کریم اشاره به ایثار و فداکاری سه دسته از افراد دارد که فداکاری آنان سبب محکم شدن زیر بنای اسلام بود نخست مهاجرانی بودند که خانه و اموال خود را در مکه به نیت یاری رساندن به پیامبر(ص) و دین الهی رها ساخته و به مدینه هجرت کردند تا رضایت الهی را کسب کنند.

حجت الاسلام زندیه انصار را دسته دوم خواند و عنوان کرد: انصار کسانی بودند که در وادی مدینه و ایمان مستقر شدند، آنان اموال و خانه‌های خود را با مهاجران تقسیم کردند و در قلب خود هیچ کدورتی نسبت به پیامبر(ص) و مهاجران نداشتند.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: کسانی که بخل و خودخواهی را از خود دور می‌کنند رستگار می‌شوند.

وی با اشاره به دسته سوم که رهروان انصار و مهاجران در ایثار و فداکاری هستند، گفت: دسته سوم سعی می‌کنند که اهل ایثار و فداکاری باشند و نسبت به فداکاری اهل سبقت هستند.

حجت الاسلام زندیه در پایان خاطرنشان کرد: شهدا از دسته سوم هستند که از جان خود برای کسب رضای الهی و سبقت در عمل نیک می‌گذرند./813/202/ب2

ارسال نظرات