۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۷۵۷۰۴

«بر بلندای صخره های سیاه» ساخته می شود

مستند «بر بلندای صخره های سیاه» که به بررسی زندگی و اقدامات حاج صمد بوستانی در مبارزه با ضد انقلاب غرب کشور می پردازد، مراحل پایانی تولید خود را سپری می‌کند.
مستند

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، مستند «بر بلندای صخره‌های سیاه» که به بررسی زندگی و اقدامات حاج صمد بوستانی در مبارزه با ضد انقلاب غرب کشور می پردازد، مراحل پایانی تولید خود را سپری می‌کند.

روح الله قاسمی کارگردان مستند «بر بلندای صخره های سیاه»، در ابتدا به اهمیت مسائل امنیتی در مناطق مرزی غرب کشور اشاره کرد و گفت: در سال ١٣٢٤ حزب دموكرات كردستان ايران به دستور روسها با هدف جداسازى مهاباد از ايران تاسيس شد و همزمان در تركيه حزبى با نام پ.ك.ك شروع به کار کرد که هدفش را تاسيس يك كشور مستقل براى تمام كردستان در همه سرزمين‌ها قرار داد.

کارگردان مستند «بر بلندای صخره های سیاه» ادامه داد: در اين مستند به زندگى و مجاهدت‌هاى يكى از پاسداران خطه آذربايجان پرداخته می‌شود كه زندگانيش را وقف مبارزه با دو حزب دموكرات و پ.ك.ك كرده بود و همین مسأله سبب شده بود، ضد انقلاب غرب کشور به خون وی تشنه باشند.

قاسمی شخصیت حاج صمد بوستانی را شخصیتی کم نظیر دانست که در کنار مبارزه با ضد انقلاب، بسیار مردم دار بود و اظهار کرد: حاج صمد بوستانی با وجود تلاش‌ها و مجاهدت‌های گسترده‌ای که برای حفظ امنیت غرب کشور انجام می‌داد، به دلیل رتق و فتق امور مردم و شهروندان شهرستان اشنویه و شهرهای نزدیک آن، از محبوبیت بالایی برخوردار بود و به نوعی محل رجوع همه اقشار مردم شده بود.

مستند ۵۵ دقیقه‌ای توسط خانه مستند انقلاب اسلامی تهیه شده است و به زودی از شبکه‌های مختلف سیما به نمایش در می‌آید./872/102/ب3

ارسال نظرات