۰۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۷۶۵۷۶
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام:

کمرنگ شدن فرهنگ ایثارگری در جامعه سبب رشد طبقاتی فساد می شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: دستیابی کشور به انرژی هسته‌ای، دستیابی به دانش فضایی، کسب رتبه دوازدهم در حوزه نانوتکنولوژی، افزایش تولیدات داخلی، تلاش برای ایجاد اقتصاد مستقل و پایه‌گذاری اسلام ناب محمدی از جمله پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی است.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به آیه 107 سوره مبارک توبه، اظهار کرد: در این سوره درباره احکام مالی و وظایف اجتماعی نکات مهمی بیان شده است.

وی افزود: در این آیه چهره دیگری از نفاق ترسیم شده و به برخی از مردم که از ارزش‌های جامعه و زیبای‌های آن به نفع خود استفاده کرده و تفرقه را میان مردم رواج می‌دهند اشاره داشته است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه برخی به دنبال تفرقه افکنی میان مردم و جامعه اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: مسجد با وجود اینکه یکی از ارزشهای والای دینی جامعه است، برخی از آن به عنوان ابزار نفاق و تفرقه استفاده کرده و درصدد آسیب به جامعه اسلامی هستند، که در این صورت آن مسجد که محل ضرار است باید تخریب و به آتش کشیده شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به نگاه اهل تقوا مبنی بر اینکه بیشترین بهره را برای دیگران داشته و کمترین بهره را برای خود می‌خواهند، تصریح کرد: بهترین ویژگی برای مؤمن تأسی از پیامبران و پیمودن راه آنان در زمینه ارائه خدمات بیشتر برای دیگران و بهره بردن کم به نفع خود است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حادثه پلاسکو در تهران، بیان کرد: همه این تجلیل‌ها به خاطر ویژگی ایثار و ضرورت ایثار در جامعه بوده و چه بسا اگر اکنون این ایثار رنگ باخته و در جامعه کم‌رنگ شده و زمینه افزایش فساد، حقوق نجومی و مفاسد اقتصادی را فراهم کرده، نبود همین تجلیل‌ها و اشاعه فرهنگ ایثار در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به عدم توجه به ایثارگری‌هایی که  در استان چهارمحال و بختیاری اتفاق می ‌افتد، افزود: ایثارگری آقای سوارعلی بدری در حادثه برف‌روبی خیابانهای چلگرد از توابع شهرستان کوهرنگ به منظور آسایش مردم که منجر به فوت ایشان شد، از جمله ایثارگری بزرگی است که متأسفانه در استان به آن زیاد توجه نشده و در این زمینه تجلیل درستی صورت نگرفته است.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در آستانه سی و نهمین سال پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: جامعه‌ای که چهار ویژگی پیشرفت در عرصه علمی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را داشته باشد آن جامعه رشد کرده و در صورت کم‌رنگ شدن آن جامعه عقب می ‌ماند که بررسی دوران طاغوت با زمان حاضر نشانگر این پیشرفت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به وجود بیش از 4 میلیون دانشجو در کشور، گفت: افزایش دانشجو از 154 دانشجو در دوران طاغوت به بیش از 4 میلیون دانشجو در حال حاضر نشان از توجه پائین طاغوت به عرصه علمی بوده  و بیان تفاوتهای دوران طاغوت با زمان حال نشانگر پیشرفت جامعه اسلامی است.

وی افزود: دستیابی کشور به انرژی هسته‌ای، دستیابی به دانش فضایی، کسب رتبه دوازدهم در حوزه نانوتکنولوژی، افزایش تولیدات داخلی، تلاش برای ایجاد اقتصاد مستقل و پایه‌گذاری اسلام ناب محمدی از جمله پیامدهای پیروزی انقلاب اسلامی است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به واقعه 19 بهمن از سوی بختیاری‌های غیور چهارمحال و بختیاری، تأکید کرد: این واقعه از افتخارات بزرگ استانی و بصیرت مردان بختیاری بوده و نباید منشأ اختلاف در استان شود.

وی افزود: با توجه به حرکت مردم بختیاری در نوزدهم بهمن‌ماه و بیعت آنان با امام در روز بیستم بهمن، مراسم باشکوهی در مرکز استان شکل خواهد گرفت و از همه مردم استان می‌خواهم دست در دست هم دهند و به دور از تفرقه و نفاق در برگزاری هرچه باشکوهتر این مراسم تلاش کنند./9457/201/ب2

ارسال نظرات