۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۷۶۸۳۲
استاد قرائتی خواستار شد؛

ضرورت جایگزینی علوم پرفایده در نظام آموزشی

رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از سیستم آموزشی آموزش و پرورش تصریح کرد: متأسفانه هم اکنون بیشتر جوانانی که مدرک دیپلم یا لیسانس و غیره دارند تنها نمراتی کسب کرده و هیچ گونه بار علمی ندارند.
حجت الاسلام قرائتی حجت الاسلام قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در سومین همایش ائمه جماعات سازمان تأمین اجتماعی که شب گذشته در مجتمع فرهنگی یاوران مهدی(عج) قم برگزار شد، با اشاره به این که ضعیف عمل کردن در امر تبلیغ مخالف سیره معصومین(ع) و علمای اسلام است، گفت: نیروهای جوان حوزه علمیه باید تمام تلاش خود را به کار گیرند و در مباحث اعتقادی و مسائل جدید مورد نیاز مردم مطالعه بسیار داشته باشند تا به آرامی زمام امور دینی مردم ر به دست گیرند.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با بیان این که در آموزه های دینی بر دانش اندوزی تأکید فراوانی شده است، اظهار داشت: ائمه جماعات باید نسبت از مشکلات مردم محل تبلیغ باخبر بوده و در این راستا هنگام مطلع شدن از دشواری های زندگی آن ها، با تلاش و دغدغه فراوان سعی در برطرف کردن سختی های مردم داشته باشند چراکه این امر سبب جلب اعتماد آن ها خواهد شد.

مناجات های شبانه، زینت طلبگی

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به سیره معصومین(ع) در زمینه اخلاق و رفتار نیکو، عنوان کرد: یک روحانی باید به هنگام سحر به مناجات های خالصانه بپردازد و هیچ گاه خویشتن را از دیگران برتر نداند چراکه این احساس سبب به وجود آمدن اخلاق ناپسند غرور است که در آیات و روایات بسیار مورد سرزنش قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروزه با وجود نظام جمهوری اسلامی راه برای تبلیغ دین بسیار هموار شده است، اما سوگمندانه باید گفت مبلغان کمتر از منابع دینی استفاده می کنند؛ بنابراین شکوفایی و اثرگذاری امر تبلیغ مبتنی بر یادگیری روش استفاده از آموزه های دینی است.

رییس ستاد اقامه نماز کشور با انتقاد از سیستم آموزشی آموزش و پرورش ادامه داد: متأسفانه هم اکنون بیشتر جوانانی که مدرک دیپلم یا لیسانس و غیره دارند تنها نمراتی کسب کرده و هیچ گونه بار علمی ندارند؛ بر این اساس برخی از دروس که هیچ گونه فایده بنیادی در علم دانش آموزان ندارد باید برداشته شده و علوم پرفایده جایگزین آن ها شوند.

حوزه علمیه نباید تعطیل شود

وی با اشاره به آیه 2 و 1سوره قریش «لِإیلافِ قُرَیش إیلافِهِم رَحلَة الشّتاءِ والصّیف؛ برای اینکه قریش الفت بگیرند، الفت آن ها در سفرهای زمستانه و تابستانه» تصریح کرد: بر اساس این آیه می توان گفت حوزه های علمیه نباید در تابستان تعطیل شوند، بلکه با هجرت به مناطق سردسیر به فعالیت های علمی خود ادامه داده و اگر امکان این کار وجود نداشت با ایجاد درس های شبانه، در فصل گرما به تحصیل علوم دینی بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پایان با توصیه هایی به ائمه جماعات و سایر طلاب علوم دینی تأکید کرد: روحانی باید با تقوا، عالم به زمان، آگاه به مسائل شرعی مورد نیاز جامعه، مخاطب شناس، با اراده و مهذب به آداب اخلاقی دین باشد چراکه به دست گرفتن زمام امور معنوی مردم مبتنی بر علم و معرفت دینی است./841/پ202/ج

ارسال نظرات