۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۴۷۷۵۹۸
استاندار قم خبر داد؛

بهره برداری از 34 پروژه در دهه فجر

استاندار قم گفت: در سال 95 از محل اعتبارات ملی و استانی و سفر رهبری و ریاست جمهوری، بیش از 700 میلیارد تومان در قم پروژه های عمرانی و خدماتی به انجام رسیده است که رقم بسیار خوب و قابل توجهی است.
سید مهدی صادقی، استاندار قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی استانداری قم، سید مهدی صادقی استاندار قم در نشست خبری به مناسبت ایام الله دهه فجر با بیان اینکه بهمن سال 57 یادآور جانبازی ها و رشادت های کم نظیر ملت ایران برای پیروزی انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: مردان و زنان کشورمان در سالهای متمادی مبارزه، با دست های خالی و با فرهنگ عاشورایی، تحت رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) در برابر ابرقدرت های شرق و غرب ایستادند و به پیروزی رسیدند.

وی با بیان اینکه مسیر بالنده انقلاب اسلامی امروز در سایه ایمان، ایستادگی، وحدت و همدلی ولایتمداری ادامه پیدا خواهد کرد، برخی توطئه های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب را برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی یک حرکت عظیم فرهنگی و دینی بود که توانست قدرت ایمان و خودباوری را به همه ملت های آزادیخواه جهان نشان دهد، از این رو قدرت های بزرگ از ابتدا با انقلاب ملت ایران به مخالفت و دشمنی برخاستند.

استاندار قم با اشاره به افتتاح و بهره برداری از چندین پروژه عمرانی و صنعتی در استان قم به مناسبت دهه فجر، خاطرنشان کرد: البته برخی از پروژه های مهم برای آنکه زودتر مورد استفاده مردم قرار بگیرد در سال جاری افتتاح شده است، از جمله سد کوچری، بیمارستان فرقانی، مجتمع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پردیسان، اتمام عملیات حفاری خط A متروی قم و کلنگ زنی خط B مترو.

وی با بیان اینکه در دهه فجر 34 پروژه با اعتباری بالغ بر 180 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد، خاطرنشان کرد: در سال جاری عمده تمرکز دستگاههای اجرایی بر مساله اقتصاد مقاومتی بوده که در این راستا اقدامات گسترده ای انجام شده است، از جمله اختصاص 190 میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش به واحدهای صنعتی و تولیدی استان که این رقم به طور قطع افزایش بسیار بیشتری خواهد داشت.

صادقی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی یک فرهنگ است که باید از سوی همه مردم و مسوولان مورد توجه جدی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند فراهم آمدن زیرساخت های لازم و آگاهی و مسوولیت پذیری آحاد جامعه است.

صادقی در ادامه اظهار کرد: روند منطقی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان در حال پیگیری است و به طور قطع با همت و تلاش همه دستگاههای اجرایی و مشارکت فعال بانک ها برای تأمین منابع لازم، در مسیر رشد و توسعه و پیشرفت قرار خواهیم گرفت.

استاندار قم حمایت از کارخانه فولاد غرب آسیا را یکی از طرح های موفق در جهت حمایت از واحدهای صنعتی و تولیدی در استان قم دانست و گفت: این کارخانه که در آستانه تعطیلی و بیکار شدن 650 کارگر قرار گرفته بود، امروز با حمایت های لازم و رفع مشکلات پیرامون، ظرفیت تولید آن از 2 هزار تن به بیش از 10 هزار تن در ماه رسیده و برای 90 نفر دیگر نیز اشتغالزایی شده است که با راه اندازی خط گالوانیزه فولاد در این کارخانه، 120 نفر دیگر مشغول به کار خواهند شد.

وی با بیان اینکه پس از برجام، فضای مناسب تری برای تولید در کشورمان ایجاد شده است، از تلاش برای جذب سرمایه های گذاری های داخلی و خارجی در استان قم خبر داد و گفت: پس از برجام و مذاکرات انجام گرفته، قطعنامه های شورای امنیت و بسیاری از تحریم ها از میان رفت و زمینه برای سرمایه گذاری های خارجی در کشورمان فراهم شد که به زودی شاهد آثار و برکات آن خواهیم بود.

صادقی با اشاره به برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال آینده، گفت: زیرساخت ها و تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر و باشکوهتر انتخابات در قم فراهم آمده است.

وی افزود:همه باید در جهت افزایش مشارکت مردم در انتخابات گام بردارند و منافع ملی را بر منافع حزبی و گروهی ارجحیت بدهند تا انتخابات باشکوه و در شأن ملت ایران برگزار شود، زیرا در این برهه بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت نظام اسلامی هستیم.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به پرسش های خبرنگاران، از تلاش برای تأمین هرچه بهتر آب شرب در شهر قم خبر داد و گفت: با بهره برداری از مراحل مختلف انتقال آب از سرشاخه های دز به قم، به دنبال واگذاری مدیریت این خط انتقال به استان قم هستیم.

وی همچنین در رابطه با واحدهای صنعتی آلاینده در استان قم، گفت: مجموعه دستگاههای اجرایی استان برای مقابله با منفعت طلبانی که به دنبال فرار از قانون و ایجاد آلودگی در محیط زیست هستند، کاملا جدی بوده و واحدهای صنعتی آلاینده باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شده و اگر می توانند باید آلایندگی خود را اصلاح کنند.

وی در خصوص فرودگاه قم و مشکلات سرمایه گذاران در این پروژه، گفت: ابتدای شروع پروژه باید اقدامات حقوقی و قانونی لازم از سوی مجری فرودگاه به انجام می رسید که متأسفانه انجام نشده است و در حال حاضر حکم قضایی برای تخریب سازه ها وجود دارد، اما برای حفظ منافع مردم که اعتماد کرده و در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند، از اجرای این حکم جلوگیری کرده ایم.

استاندار قم در پایان برخی موضوعات از جمله قطار سریع السیر تهران ـ قم ـ اصفهان و عبور آن از زیر زمین در شهر قم، بلوار پیامبر اعظم(ص) و مطالعات لازم برای رفع برخی اختلاف نظرها با شورای عالی شهرسازی، جدیت و پیگیری برای ارتقاء مباحث ایمنی در شهر قم، تسریع برای واگذاری پروژه های عمرانی و خدماتی به بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران و همت و اراده جمعی برای برطرف کردن آسیب های اجتماعی در استان قم را مطرح کرد./872/د102/ج

ارسال نظرات