۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۴۷۸۰۰۸
حجت الاسلام حائری‌زاده:

کوتاه آمدن در برابر دشمن به خاطر یقین نداشتن به وعده الهی است

حجت الاسلام حائری‌زاده با بیان اینکه برخی به فکر نهادینه کردن جاهلیت مدرن در جامعه هستند، گفت: پایداری در مدار حق امری لازم و ضروی است افرادی که در برابر دسیسه دشمنان کوتاه می‌آیند در اصل به وعده الهی یقین ندارند.
حائری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مهدی حائری‌زاده، استاد حوزه علمیه، امروز در مراسم میلاد حضرت زینب(س) که به همت هیات رزمندگان غرب استان تهران در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: عملکرد انسانها بیانگر شخصیت آنها است.

وی افزود: هیچ کدام از شهدای کربلا و افرادی که زنده باقی ماندن همانند حضرت زینب(ع) در انجام مستحبات کوتاهی نکردند.

حجت الاسلام حائری‌زاده با بیان اینکه حضرت زینب(س) یک فقیهه بود، ابراز کرد: حضرت زینب(س) در مقام خودش صاحب عصمت بود و دلیل امتناع از پذیرفتن صدقه همین مساله بود، ایشان در برابر دشمن بسیار مقاوم و با صلابت رفتار کرد.

این استاد حوزه علمیه اضافه کرد: حضرت زینب(س) کوچکترین ضعفی در مقابل دشمن از خود نشان نداد زیرا آنان تربیت شده دامن معصوم بودند، حضرت در مقابل رنجها و غمهایی که در واقعه عاشورا دید چیزی لب به شکایت باز نکرد و فرمودند: ما چیزی جز زیبایی ندیدیم؛ و این نشان از معرفت حقیقی این بانوی بزرگ به خداوند است.

وی با بیان اینکه زیبایی‌ها به چند دسته تقسیم می‌شود، گفت: نخست زیبایی ظاهری است انسان باید زیبایی ظاهری خود را حفظ کند امام حسن مجتبی(ع) خوش لباس‌ترین فرد در بین امامان معصوم بود.

حجت الاسلام حائری‌زاده با اشاره به زیبایی دیگر که زیبایی آزمایشی است، تصریح کرد: گاهی برخی از زیبایی‌ها برای آزمایش انسان است مانند همسر، زندگی دنیوی و غیره. اما زیبایی کیفری زیبایی است که برخی از افراد بعضی اعمال را در اذهان عمومی زیبا جلوه می‌دهند در حالی که آن اعمال بسیار زشت و قبیح به شمار می‌روند.

این استاد حوزه علمیه درباره اهمیت غمخواری برای دیگران، بیان داشت: حضرت زینب(س) در اوج غم به امام سجاد(ع) فرمودند: آقا، خداوند در کربلا نشان و اثری را برای پدرتان سیدالشهدا قرار داده که موهبتی الهی است و اثر آن هرگز از بین نخواهد رفت و محال است اسم و رسم پدرتان در شبها و روزهایی که در این عالم می‌گذرد فراموش شود.

وی ادامه داد: امروز قدرت پیاده روی اربعین تجلی کلام گوهر بار حضرت زینب(س) است.

حجت الاسلام حائری زاده افشاگری حضرت زینب(س) را عامل بصیرت افزایی مردم دانست و عنوان کرد: جنگ و نبرد با دشمن همیشه به صورت نظامی نیست بلکه جنگ با دشمن به صورتهای مختلفی اعم جنگ نرم، جنگ قلم، جنگ هجرت و غیره صورت می‌پذیرد، امروز علما و مراجع عظام با قلم دین در میدان نبرد به مقابله با تبلیغ سلفی‌گری پرداخته‌ و این امر در حفظ و صیانت از ارزشهای اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امروز برخی به فکر نهادینه کردن جاهلیت مدرن در جامعه هستند، گفت: پایداری در مدار حق امری لازم و ضروی است افرادی که در برابر دسیسه دشمنان کوتاه می‌آیند در اصل به وعده الهی یقین ندارند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: امروز رهبر معظم انقلاب به تاسی از حضرت زینب(س) توطئه دشمنان را افشا می‌کنند تا هویت جامعه اسلامی حفظ شود اما متاسفانه برخی افراد با تغییر شکل نان به نرخ روز خور شده‌اند و از قطار انقلاب پیاده می‌شوند و این بدبختی بزرگی برای آنان به شمار می‌رود./201/813/ب1

ارسال نظرات