۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۴۷۸۱۵۴
مدرس حوزه سفیران هدایت زاهدان:

نام‌گذاری شایسته برای فرزندان از اهمیت بالایی برخوردار است

حجت الاسلام پورصمدی گفت: برخی از نام‌ها شایسته نیستند؛ به همین دلیل در روز قیامت با آنان برخورد می‌شود، نام هر فرد بسیار مهم و سبب نشان دادن شخصیت او است.
نام گذاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام جعفر پورصمدی، مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان در مراسم ولادت حضرت زینب(س) که امشب در مسجد بعثت زاهدان برگزار شد، گفت: معمولاً پدر و مادر نام فرزند را انتخاب مى‏ كنند، ولی هنگام تولد حضرت زینب(س) والدین او این كار را به پیامبر اسلام جد بزرگوار ایشان واگذار کردند.

وی ادامه داد: پیامبر(ص) كه در سفر بود، بعد از بازگشت از سفر، به محض شنیدن خبر تولد، به خانه حضرت على(ع) رفت، نوزاد را در بغل گرفت، آن گاه نام زینب را كه به معناى «زینت پدر» است‏ براى این دختر انتخاب کرد.

مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان صبر را ویژگی بارز زینب کبری دانست و افزود: یکی از چیزهایی که ما می‌توانیم از حضرت زینب(س) یاد بگیریم صبر است، ما اگر خداوند را در تمام کارهای خود ببینیم می‌توانیم در برابر بسیاری از مشکلات صبر داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در شهادت‌ها مراسم‌های زیادی برگزار می‌کنیم اما در ولادت‌ها بسیار کم‌رنگ حاضر هستیم.

حجت الاسلام پورصمدی با تأکید بر اهمیت نام‌گذاری عنوان داشت: ما اگر ایمان خود را نمی‌توانیم مانند اهل بیت(ع) کنیم ولی می‌توانیم ظاهر و نام خود را مانند اهل بیت(ع) انتخاب کنیم.

وی ابراز داشت: برخی از نام‌ها شایسته نیستند؛ به همین دلیل در روز قیامت با آنان برخورد می‌شود، نام هر فرد بسیار مهم و باعث نشان دادن شخصت فرد می‌شود.

مدرس حوزه علمیه سفیران هدایت زاهدان یادآور شد: خداوند به اعمال خوب و نیک ما یا در این دنیا یا در آخرت پاداش می‌دهد، کسانی که به اهل بیت(ع) و خداوند متصل باشند، خداوند بهترین چیزها را به آنان می‌دهد، ما باید از اهل بیت(ع) آخرت را بخواهیم و تنها به فکر دنیا نباشم.

وی تأکید کرد: ما می‌توانیم ولایت اهل بیت(ع) را سرمایه آخرت خود قرار دهیم، ولایت اهل بیت(ع) یعنی برای آخرت خود توشه برداشت کنیم، کسی که منکر اهل بیت(ع)  شود شیعه واقعی نیست، ما هرچه داریم از اهل بیت(ع) است.

وی در پایان افزود: اگر ما به راه راست برویم و گناه نکنیم اهل بیت(ع) خشنود می‌شوند ولی اگر راه درست را نرویم و گمراه شویم آنان را ناراحت می‌کنیم، ما باید به تمامی نشانه های خداوند احترام بگذاریم./202/831/ب1

ارسال نظرات