۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۱۹۲
مدیر مدرسه علمیه مشکات اندیشه:

ولایت فقیه عامل بقای انقلاب اسلامی است

حبیبی گفت: انقلاب در کشورهایی نظیر مصر، حادث شد اما بدون در رأس قرار دادن ولایت فقیه، بقا نداشت و در نهایت سرکوب و به اختلاف کشیده شد.
انقلاب اسلامی

فاطمه حبیبی مدیر مدرسه علمیه مشکات اندیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران، در باب مهمترین شاخصه پیشرفت کشور درسایه انقلاب با گذشت 4 دهه از آن، گفت: بهره مندی از نعمت ولایت فقیه، عامل مهمی در پیشرفت و توسعه آرمان های انقلاب اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون کشورهای زیادی سعی در احیای انقلابی همچون انقلاب اسلامی ما در کشورشان داشته اند، گفت: کشورهایی مانند مصر، باوجود تلاش های زیاد، اعتراضات مردم به حکومت های ظالم و ایجاد تحولات نسبی در کشورشان، به دلیل عدم وجود رهبری و ولایت قاطعی که مردم به لحاظ سیاسی و دینی به او ایمان داشته باشند، نتوانستند این تحولات را تداوم ببخشند و سرانجام انقلاب شان به سرکوبی منتج شد.

مدیر مدرسه علمیه مشکات اندیشه در ادامه ابراز داشت: بر خلاف کشورهای دیگر ولایت مداری در کشور ما از ابتدا به گونه ای بوده که مردم از هر جهت به علم، سیاست و آگاهی رهبر جامعه اعتماد و ایمان داشته و از ایشان پیروی کرده اند.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر انقلاب ما از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه استفاده نمی کرد، به چه سرنوشتی دچار می شد، گفت: در این صورت انقلاب اسلامی ما نیز به همان سرنوشی مبتلا می شد که کشورهای دیگر مثل مصر که انقلاب در آن حادث شد ولی بدون در رأس قرار دادن ولایت فقیه، بقا نداشت، در نهایت سرکوب و به اختلاف کشیده می شد.

حبیبی با اشاره به نقش خواص و مسؤولان در حفظ آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و انقلاب، اظهار داشت: قاعدتا خواص باید بینش و آگاهی کافی به مردم بدهند و اهداف و برنامه های انقلاب را به خوبی تشریح کنند تا همواره آرمان های معمار کبیر انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب امام خامنه ای(مدظله العالی) در خاطر همگان باقی بماند.

مدیر مدرسه علمیه مشکات اندیشه در تحلیل دشمنی های مکرر جهان استکبار و عوامل آنها در منطقه با انقلاب اسلامی، گفت: این حکومت ها با اصل و ریشه اسلام ناب محمدی دشمنی دارند. اگر در کشور ما هم مثل بسیاری از کشوهای دیگر، اسلام، ولایت فقیه و مرجعیت نبود، شاید خیلی با ما مشکلی نداشتند. آنها فقط مطیع محض می خواهند تا به اهداف شوم خودشان برسند.

وی در پایان در رابطه با نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: زنان از زمان قبل از انقلاب، حین و پس از آن نقش بسیار مؤثری در بسط و گسترش فرهنگ انقلابی در میان افراد جامعه و همچنین تربیت نسل های انقلابی داشته اند./302/966/ب1

ارسال نظرات