۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۷۹۳۴۲
استاد حوزه علمیه:

مشکلات روانی می تواند دامن گیر افراد جامعه شود

حجت الاسلام غفاری گفت: واقعیت این است که مشکلات می تواند دامن گیر همه افراد شود و در قشر تحصیل کرده درمان بسیار مشکل است چرا که در برابر همه داده ها علمی موضع می گیرند.
مشاوره اساتید مشاوره مشاوره مشاوره

حجت الاسلام محمد غفاری استاد حوزه علمیه ملایر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به برخی مشکلات روانی موجود در جامعه گفت: شخصیت اسکیزوتایپال شامل الگوی فکر کردن، رفتار، تعامل با دیگران و حتی لباس پوشیدن عجیب و غریب هستند و امکان دارد فردی در خانواده تحقیر شده و باید امروز با اراده خود این مشکل را برطرف کند.

وی افزود: مهارت زندگی، کلامی، عاطفی، همسر یابی و ارتباط گیری باید در زندگی افراد جامعه مورد توجه قرار گیرد و باید دانست که کسانی که در زمینه مشکلات روانی دچار مشکل هستند کم نیستند.

حجت الاسلام غفاری ابراز داشت: واقعیت این است که مشکلات می تواند دامن گیر همه افراد شود و در قشر تحصیل کرده درمان بسیار مشکل است و چرا که در برابر همه داده های علمی موضع می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: به شکل کلی این است که افراد باید در جامعه در برابر مسائل مشاوره ای کرنش کنند و افراد باید با دادن تست های مختلف نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کنند.

استاد حوزه علمیه ملایر گفت: شخصیت خودشیفته که تایید دیگران برای آنها بسیار مهم است، شامل الگویی از بزرگ منشی، نیاز به تحسین و فقدان همدلی با دیگران است.

استاد حوزه علمیه ملایر گفت: شخصیت ضد اجتماعی شامل الگویی از تخلف قوانین و نادیده گرفتن حقوق دیگران است و شخصیت مزری شامل الگویی از بی ثباتی در روابط بین فردی، خودانگاره، عواطف و تکانشگری بارز است.

وی افزود: شخصیت های وسواسی شامل الگویی از اشتغال ذهنی به نظم و ترتیب، کمال گرایی و کنترل هستند و باید دانست که کمال گرایی در حد صفر و صد برای افراد بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام غفاری در پایان اظهار داشت: شخصیت اجتنابی شامل الگویی از بازداری اجتماعی، احساس های بی کفایتی و حساسیت بی انداره درباره رفتار است./302/979/ب1

ارسال نظرات