۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۴۷۹۳۴۶
نائب رییس مجلس مطرح کرد؛

اصلاح نظام بانکی و مالیاتی کشور

پزشکیان، اصلاح نظام بانکی و مالیاتی کشور را لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی دانست.
مسعود پزشکیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسعود پزشکیان، نائب رییس مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته در همایش تجلیل از کارآفرینان، تعاونگران و کارگران واحدهای تولیدی آذربایجان شرقی در تبریز، با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: اگر داده‌ها درست باشد، به جای صنعتگر از دلال مالیات و عوارض می‌گیریم.

وی با بیان این‌که اصلاح نظام بانکی و مالیاتی کشور لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی است، خاطرنشان کرد: اگر نگاه حاکمیت و به ویژه دولت به افرادی که چرخ‌های تولید را می‌چرخانند؛ ویژه باشد، بیکاری کاهش می‌یابد؛ شنیدین حرف‌ها، دغدغه‌ها و باز کردن بستر برای رشد این افراد باید در اولویت اقدامات دولتمردان باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که باید از شعارگرایی دوری کرده و به دنبال عمل در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم، افزود: تولیدکنندگان با زحمت و خون دل کار می‌کنند ولی ما صدایشان را خوب گوش نمی‌کنیم.

نائب‌ رییس اول مجلس با بیان این‌که ناآگاهی برخی رسانه‌ها از وضعیت موجود در کشور منجر به بروز برخی مشکلات می شود، تصریح کرد: حقوق نجومی توسط قوانین ما به وجود آمده که باید قوانین اصلاح شود نه اینکه مدیران را اخراج کنیم؛ من از پرداخت حقوق نجومی دفاع نمی‌کنم بلکه از بی‌عدالتی رنج می‌بریم و باید برای این موضوع فکری اساسی کرد.

پزشکیان ادامه داد: جلوی کسانی که حرف مفت می‌زنند را باید گرفت که مشکل امروز کشور از این بخش است؛ به قول شهید مطهری کسی که ایمان دارد ولی علم ندارد، مانند ماشینی است که در پیچ‌ها بدون چراغ و با سرعت حرکت می‌کند که محکوم به افتادن در دره است.

وی با بیان این‌که دلالی آفتی برای تولیدکنندگان داخلی شده است، افزود: وقتی افراد احساس کنند که اگر پول را در بانک بگذارند، سود بیشتری از تولید به دست می‌آورند، سرمایه ها به سمت تولید سوق نمی‌یابد، در مجلس به دنبال برداشتن فشار از تولید و انتقال آن به بخش درآمدهای بادآورده و مفت هستیم.

نماینده مردم تبریز در مجلس افزود:اگر اطلاعات مالی و دارایی افراد در جایی ثبت شود که قانون آن وجود دارد، می‌توان جلوی بسیاری از فسادها را گرفت، اکنون چند سال است که می‌خواهند یارانه ثروتمندان را حذف کنند ولی نمی‌توانیم که این اقدام می‌تواند با یک کلیک حل شود./935/202/ص

 

 

ارسال نظرات