۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۴۷۹۳۹۲
در ساری برگزار شد؛

تجلیل از مقام علمی و مبارزاتی ‌آیت الله نظری خادم الشریعه

مراسم تجلیل از مقام علمی و مبارزاتی آیت الله نظری خادم الشریعه با حضور جمع کثیری از علما، روحانیان، مسؤولان و شخصیت های مختلف در مسجد جامع ساری برگزار شد.
آیت الله نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مراسم تجلیل از مقام علمی و مبارزاتی آیت الله نظری خادم الشریعه سه شنبه شب با حضور جمع کثیری از علما، روحانیان، مسؤولان و شخصیت های مختلف در مسجد جامع ساری برگزار شد.

حجت الاسلام محمود نظری خادم الشریعه، رییس ستاد دهه غدیر کشور در این مراسم با بیان این که در دوران غیبت اثر جاوید و هدایت تأثیرگذار به دست فقها و عالمان ربانی که سنخیت با موضوع دارند سپرده شده است، گفت: انقلاب اسلامی از سوی امام راحل با همت، تعصب و غیرت مداری مردم غیور ایران محقق شد و این اساسی است که با ادیان و مذاهب آشنایی دارد و نشأت گرفته از قرآن و مکتب اهل بیت است.

وی افزود: در انقلاب عاشورایی ملت ایران مردم با راهنمایی های علمای بزرگ در زمان تبعید امام راحل، زمام امور را در دست گرفتند و در میان مردم دیندار و ولایت مدار کوشیدند و فعالیت کردند تا بستر آماده شد و امام آمد و قیام نهضت جمهوری اسلامی را به پیروزی رسید.

حجت الاسلام نظری ادامه داد: این حرکت عظیم که امروز در چهارمین دهه آن قرار داریم با تبعیت از ولایت فقیه و حرکت زیر چتر مقام عظمای ولایت می توانیم این امانت الهی را حفظ نگه داریم و به صاحب اصلی آن یعنی امام عصر(عج) بسپاریم.

وی با بیان این که این انقلاب سرمایه عظیمی است که به دست ما سپرده شده است، خاطرنشان کرد: برای این درخت پر عظمت خون های بسیاری ریخته شد تا این درخت بارور شود و به ثمر آید.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که بهای خون شهدا باید در صداقت، امانت، شفافیت، خدمت عمل شود، تصریح کرد: اگر قرار باشد همچنان در جامعه دروغ، ریاکاری، تهمت و دیگر گناهان رواج داشته باشد ارزش های انقلاب را زیر سؤوال برده ایم.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با تأکید براین که امروز مسؤولان کشور باید عدالت مدار، مردم باید امانت مدار و نسل جوان نیز باید عقل گرایی را در محور برنامه های خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز مدیران و مسؤولان کشورمان رسالت سنگینی در برابر مردم دارند.

وی با بیان این که ملت بزگ ایران در تاریخ نشان دادند که وظیفه شناس هستند، بیان داشت: این مردم در عرصه های مختلفی همچون انتخابات، راهپیمایی، تشیع پیکر شهدا و تجلیل از علما و بزرگان دینی همواره حضوری بی نظیر داشتند.

حجت الاسلام نظری به حضور بی نظیر مردم در تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و گفت: مردم در تشییع آیت الله هاشمی عزت روحانیت را نشان دادند و این کیان روحانیت شیعه است.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که مردم هیچ گاه خادمان انقلاب و نظام اسلامی را فراموش نخواهند کرد، افزود: امروز کسی نمی تواند به اجبار محبوبیت را در دل مردم بگذارد، بلکه مردم عالمان، مجتهدان و وظایف شناسان خود را که در طول تاریخ برای ماندگاری اسلام تلاش و از خودگذشتگی کردند به خوبی می شناسند.

وی با بیان این که روحانیت همواره در میدان دفاع از اسلام و انقلاب حضوری تعیین کننده و اثرگذار داشته است، بیان داشت: روحانیت امروز سرلوحه خدمت را در دست دارد و همواره با همه توان خود به انقلاب خدمت کرده است.

حجت الاسلام نظری با اشاره به این که امام خمینی(ره) در سخنانی فرمودند که ما هیچ گونه حقی بر گردن مردم نداریم و این مردم هستند که بر گردن ما حق دارند، ادامه داد: این مردم بودند که با خون جوانان خود اسلام و انقلاب را به ثمر نشاندند.

رییس ستاد دهه غدیر کشور با بیان این که ساختار نظام ما مبتی بر دین مداری و قانون اساسی آن نیز مبتی بر اسلام است، بیان داشت: ولایت فقیه به عنوان عمود خیمه نظام و رکن اصلی انقلاب، همان ولایت مطلقه الهیه است که امروز باید در دفاع و حمایت از این جایگاه از همه ظرفیت ها بهره گیریم./202/950/ب1

ارسال نظرات