۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۴۷۹۴۸۸
معاون نشر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی:

مقاله «همدان در چشم و دل رهبر معظم انقلاب» نگاشته شد

مختارپور قهرودی از نگارش مقاله «همدان در چشم و دل رهبر معظم انقلاب» خبر داد.
مختار پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، علیرضا مختارپور قهرودی، معاون نشر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از تقریظ رهبر معظم انقلاب در همدان که پیش از ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: مقالات مختلفی درباره تقریظ های رهبر معظم انقلاب در زمینه کتب دفاع مقدس انجام شده است.

وی افزود: تأملاتی درباره تقریظ رهبری معظم انقلاب بر کتاب های دفاع مقدس، انواع تقریظ نویسی رهبری و سبک رفتاری رهبر معظم انقلاب با خانوده شهدا از جمله مقالات انجام شده است و برای این مراسم از مقاله «همدان در چشم و دل رهبر معظم انقلاب» رونمایی می شود.

مختار پورگفت: از سال 62 تا 89، 22 دیدار مردم همدان با رهبرمعظم انقلاب داشته اند و چهارده دیدار در دو سفر رهبر معظم انقلاب به همدان بوده است و هفت نکته در این دیدارها برجسته شده است.

وی با اشاره به نکات برجسته این مقاله، اظهار داشت: نخستین وجه، احترام و ارزش مردم همدان در نگاه رهبر معظم انقلاب از جهات تاریخی، انقلابی و استعداد های جوان این استان است.

معاون نشر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی گفت: صفات و ویژگی های مردم استان همدان که مردمی قانع و صبور هستند و شهر دارالعباده که به دارالمجاهدین تبدیل شده است از دیگر ویژگی ها است.

وی ابراز داشت: در سال های اخیر واژه مؤمن انقلابی را رهبری تأکید داشتند و با تحقیق در این باره متوجه شدیم که در سال 75 این تعبیر را برای همدانی ها به کار برده اند.

مختارپور کثرت شخصیت های علمی فرهنگ و عرفانی در شهر همدان را از دیگر نکات برجسته دانست و گفت: برخی از مهمترین مواضع رهبری در دیدار با مردم همدان ایراد شده و تأکید بر هشیاری، تحلیل مبانی استکبار ستیزی نظام، لزوم توسعه نمونه، مقابله با تهاجم فرهنگی و توسعه به طلاب مبنی بر مطالعه آثار شهید مطهری از جمله این مواضع هستند.

وی افزود: نقش کم نظیر رزمندگان همدانی در دفاع مقدس غیر قابل انکار است و رهبر معظم انقلاب در خرداد 62 خطاب به خانواده شهدا جملاتی می فرمایند که از حیث اهمیت نیازمند بازبینی و بازشنوایی است.

معاون نشر مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: رفتار رهبر معظم انقلاب در قدرشناسی در تقریظ کتب، از نوسندگان و راویان احساسی نیست و رهبر معظم انقلاب می فرمایند اگر من احساس تکلیف می کنم صرف راهبرد حقیقی برای ملت ما است و یاد شهدا باید زنده نگه داشته شود./979/202/ب2

ارسال نظرات