۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۴۷۹۷۱۳
شریعتمداری در گفت‌وگو با رسا:

انقلاب اسلامی گمشده تاریخی ملت ایران بود

مدیر مسؤول روزنامه کیهان گفت: پیوند مردم با نظام پیوند با ذات اسلام است و از این جهت ناگسستنی است.
شریعتمداری

حسین شریعتمداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اسلام ناب را نسخه شفابخش حاکمیت دانست و گفت: نسخه اسلام ناب محمدی(ص) از قبل هم موجود بود؛ اما تنها در کتاب ها و ذهن انسان ها به آن پرداخته می شد و این نسخه شفابخش چون پیچیده نشده بود، آثاری را در پی نداشت.

وی افزود: امام کاری کارستان کرد و داستان پرماجرای انقلاب ما از همین نقطه شروع شد که حضرت امام این نسخه شفابخش را در کرسی حاکمیت نشاند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان تصریح کرد: کاری که امام راحل انجام داد این بود که این نسخه را از آن پس  در جامعه عملیاتی کردند و از طرفی اجرای این نسخه نیازمند پشتیبانی و حمایت مردم بود و این گونه مردم به میدان آمدند و با حضورشان از نهضت اسلامی دفاع کردند.

شریعتمداری، انقلاب اسلامی را گمشده تاریخی مردم ایران دانست و خاطرنشان کرد: حمایت مداوم و پایدار مردمی ناشی از این نکته است که نسخه امام برای حاکمیت اسلام ناب، موضوعی ناآشنا برای مردم نبود و همان طور که شهید مطهری گفت «وقتی امام ندای انقلاب را فریاد زدند، مردم با این ندا و فریاد آشنا بودند» در واقع  مردم گمشده تاریخی خود را پیدا کردند چون اسلام برای آنها شناخته شده بود.

وی افزود: امام وقتی از نجف و پاریس به مردم پیام می دادند که شهدای شما با شهدای بدر و حنین و احد و عاشورا محشور می شوند، مردم این مسائل تاریخی را می دانستند و پیوند عمیقی با این مفاهیم داشتند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان تأکید کرد: پیوند مردم با نظام پیوند با خود اسلام است و از این جهت است که این پیوند ماندگار بوده و گذر ایام نمی تواند آن را کم رنگ و کهنه کند./872/302/ص

 

ارسال نظرات