۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۸۰۱۲۱
فجر انقلاب؛

ولایت فقیه نقطه کانونی حوزه های علمیه است

ریحانی گفت: حوزه های علمیه باید وظایف خود را تحت نقطه کانونی که همان ولی فقیه است، انجام دهند. اگر حوزه ها این کانون و نقطه مرکزی را نادیده بگیرند، اولین جایی که به انحراف کشیده می شود، همین حوزه ها هستند.
پیروزی انقلاب اسلامی

فاطمه ریحانی مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن عرض تبریک به مناسب یوم الله 22 بهمن و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با اشاره به نقش خواص و مسوولان در حفظ آرمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و انقلاب، گفت: تمام آحاد جامعه در این زمینه مؤثر هستند ولی نقش خواص مثل نموداری است که در آن نمودار این نقش به توان رسیده و چندین برابر می شود.

وی افزود: خواص واقعی باید بدانند که مسوولیت زیادی بر عهده آنها است و تکلیف آنها خاصیت توجیه کنندگی دارد چون باید مسیر را به مردم درست نشان داده و زوائد را تشخیص دهند. از این رو باید خود را تحت نظر ولایت فقیه حفظ کنند، در تشخیص مسائل دقت نظر بیشتری داشته باشند و مراقب جریانات انحرافی باشند.

مدیر مدرسه علمیه زهرای اطهر در باب وظیفه حوزه های علمیه در بسط و گسترش نیروهای انقلابی گفت: حوزه های علمیه مانند گلبول های سفید جامعه هستند که شاید در وحله اول کمتر جلب توجه کنند ولی همواره باید مراقب جراحات باشند، به این علت که ترمیم به عهده آنها است.

وی در ادامه ابراز داشت: صیانت دین، بار معنوی دین، پاسخ به شبهات به عهده حوزه است؛ باید توجه داشت که این وظیفه باید تحت نقطه کانونی که همان ولی فقیه است، انجام شود. اگر حوزه ها این کانون و نقطه مرکزی را نادیده بگیرند اولین جایی که به انحراف کشیده می شود، حوزه ها هستند.

ریحانی گفت: حوزه بیش از هر جای دیگری باید اولین مکان برای شنیدن و عمل به بیانات رهبری، انتشار اوامر و توجیه مردم در تشریح بیانات رهبری باشد.

وی در پایان در رابطه با نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: وقتی در هر جامعه ای مهمترین ارگان و نهاد، کانون خانواده باشد، مهمترین فرد مؤثر به لحاظ فرهنگی، دینی و اجتماعی مادر خواهد بود، به همین دلیل استکبار برای از بین بردن اخلاق و فرهنگ و مذهب یک جامعه خانواده و زن را هدف قرار می دهد. در توجه به این مسائل، زنان در انقلاب اسلامی نقشی اساسی در حمایت از انقلاب و آرمان های امام راحل داشتند./966/302/ب1

 

ارسال نظرات