۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۴۸۰۵۱۷

چند خبر کوتاه از خوزستان

نام نویسی سی و دومین جشنواره قرآن و عترت در میان دانشجویان دزفولی، برگزاری سوگواره شعر و پژوهش فاطمی در دزفول، تشییع پیکر مادر شهیدان ممبینی در اهواز و اجرای طرح مشکات با محوریت «مهدویت» در دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مهم ترین عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
چند خبر کوتاه از خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، دکتر رضا نیک‌اندیش، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با اشاره به آغاز نام نویسی از دانشجویان این دانشگاه برای شرکت در سی‌ودومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان از ۲۳ بهمن‌ماه آغاز، ابراز داشت: دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره قرآنی می‌توانند با مراجعه به معاونت فرهنگی دانشگاه، دفتر کانون قرآن و عترت و خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

وی با بیان این که مهلت نام‌نویسی تا ۳۰ بهمن‌ماه است و بخش بخش شفاهی مرحله دانشگاهی این جشنواره در بازه زمانی ۱۶ تا ۱۲ اسفندماه در دانشگاه برگزار خواهد شد، ادامه داد: بخش آوایی شامل رشته‌های تلاوت تحقيق، ترتيل، حفظ ۵ جزء اول، حفظ ۱۰ جزء اول، حفظ ۲۰ جزء اول، حفظ کل، دعا و مناجات خواني، اذان (برادران) و تواشيح( برادران) است.

لازم به ذکر است، بخش معارفی شامل مفاهيم نهج‌البلاغه، مفاهيم صحيفه سجاديه، حفظ موضوعي قرآن کريم، آشنايي با ترجمه و تفسير قرآن، آشنايي با احاديث اهل بيت(ع)، آشنايي با سيره معصومين(ع)، احکام و پرسمان معارفی و همچنین بخش پژوهشی شامل تلخيص کتاب، بررسي و نقد کتاب و مقاله نويسي است.

گفنی است، بخش ادبی شامل شعر، داستان، فيلمنامه نويسي و نمايشنامه نويسي و همچنین بخش هنری شامل خوشنويسي، نقاشي، نماهنگ، عکس، تذهيب، فيلم کوتاه، معرق و منبت، طراحي پوستر، پويا نمايي و تصويرگري آيات و قصص قرآنی است.

برگزاری سوگواره شعر و پژوهش فاطمی در دزفول

عبدالکریم خاضعی‌نیا، مدیر مؤسسه فرهنگی ـ هنری عاشورا شهرستان دزفول با اشاره به برگزاری ششمین سوگواره شعر و پژوهش فاطمی پنج‌شنبه ۱۲ اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در دزفول، ابراز داشت: این سوگواره ساعت ۹ در مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول با حضور احمد علوی شاعر استان قم و تعدادی دیگری از شاعران از سراسر استان برگزار خواهد شد.

خاضعی‌نیا گفت: سخنرانی دکتر محمدرضا سنگری، محقق و نویسنده کشورمان، شعرخوانی شاعران و اجرای برنامه توسط علی صدیقی‌راد خواننده دزفولی از بخش‌های دیگر این برنامه است.

مدیر مؤسسه فرهنگی- هنری عاشورا ادامه داد: از برنامه های این مؤسسه چاپ و نشر نشریه فاطمی است که شامل مطالب گوناگونی با محوریت حضرت فاطمه(س) از جمله «نقش مؤثر حضرت فاطمه(س) در مدیریت اقتصاد خانواده»، «زهرا(س) در کلام پیامبر(ص)»، «مقدمات ازدواج در زندگی فاطمی(س)»، «معرفی کتاب مجالس فاطمیه سید علی موسوی» و شعری از مرتضی حیدری آل‌کثیر مطالب این نشریه است.

تشییع پیکر مادر شهیدان ممبینی در اهواز

پیکر مطهر مادر بزرگوار شهیدان مهدی و حجت‌الله ممبینی از شهدای دوران دفاع مقدس با حضور اقشار مختلف مردم  و جمعی از مسئولان و مدیران ادرات و نهادهای دولتی در کلانشهر اهواز تشییع شد.

مراسم تشییع این مادر شهید با حضور مردم همیشه در صحنه شهرهای مختلف خوزستان به ویژه اهواز، باغملک و رامهرمز، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام، بسیجیان و جمعی از طلاب و روحانیون در اهواز برگزار شد.

در این برنامه آیت‌الله عبدالکریم فرحانی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر پیکر مطهر مادر بزرگوار شهیدان مهدی و حجت‌الله ممبینی نماز اقامه کرد و مردم خوزستان برای آخرین بار با این بانوی مومنه و با فضیلت وداع کردند.

پیکر این مادر شهید پس از آئین تشییع به بهشت آباد اهواز منتقل شد و در قطعه والدین شهدای گلزار شهدای اهواز در منزلگاه ابدی خود آرام گرفت.

 ماه سلطان شیرالی مادر شهیدان مهدی و حجت‌الله ممبینی و جانباز  50 درصد داریوش ممبینی روز جمعه 22 بهمن ماه سال 1395 دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

اجرای طرح مشکات با محوریت «مهدویت» در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

محمد سهرابی، رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اجرای طرح مشکات به صورت سالانه و ترمی ویژه دانشجویان با موضوعات معرفتی در این دانشگاه، ابراز داشت: این طرح از ابتدای سال تحصیلی ۹۵-۹۶ در دانشگاه علوم پزشکی اهواز به اجرا درآمده است.

سهرابی با اشاره به این که طرح مشکات به صورت کارگاهی از ابتدای سال تحصیلی و برای دومین سال متوالی برگزار شد، افزود: دانشجویان به صورت جداگانه در دو بخش دختران و پسران در این کارگاه‌ها با موضوعات «معرفت نفس»، «برهان صدیقین»، «معاد» و «تدبر در قرآن» شرکت و بخش پایانی این طرح در دهه دوم بهمن ماه در قم برگزار شد.

رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به این که در حال حاضر مرحله دیگری از طرح مشکات با محوریت «مهدویت»، ۲۰ و ۱۹ اسفندماه در قالب کارگاه دو روزه برگزار خواهد شد، گفت: حجت‌الاسلام متقی از قم مدرس این کارگاه است؛ ۲۵ دختر و ۱۵ پسر دانشجو در این کارگاه دو روزه حضور دارند./303/9453/ب1

ارسال نظرات