۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۲
کد خبر: ۴۸۱۰۲۴
مديرعامل سازمان نوسازي اطراف حرم حضرت معصومه خبر داد؛

تسهيلات دولت و شهرداري براي نوسازي بافت فرسوده شهر

مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: شهرداري يك سري مشوق‌ها را در زمينه نوسازي بافت فرسوده پيش بيني كرده است، دولت هم مشوق‌هاي بانكي در اين زمينه دارد.
بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به تلاش شهرداری قم برای تشویق شهروندان به نوسازی بافت فرسوده، گفت: شهرداری یک سری مشوق‌ها را در این زمینه پیش بینی کرده است، دولت هم یک سری مشوق‌های بانکی برای نوسازی بافت فرسوده دارد، که امیدواریم شهروندان با مسوولین شهری همکاری بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: در راستای سیاست‌ها و مصوبات شورای شهر قم برای احیای بافت فرسوده شهر  بسته‌های تشویقی در نظر گرفته شد که براساس آن در اراضی با کاربری مسکونی برای نوسازی تخفیف ۱۰۰ درصدی کلیه عوارض در حد تراکم پایه اعمال خواهد شد.

خاکی افزود: همچنین در بافت فرسوده شهر قم برای نوسازی منازل مسکونی تخفیف ۵۰ درصدی کلیه عوارض مازاد بر تراکم، تخفیف پنج تا ۷۵ درصدی عوارض مازاد بر تراکم در صورت تجمیع به ازای هر پلاک و اعطای تراکم تشویقی یک طبقه مازاد بر تراکم پیش بینی شده است.

وی با اشاره به مشوق‌های بانکی دولت برای نوسازی بافت فرسوده در شهر قم، گفت: دولت در خصوص تسهیلات بانکی در بافت فرسوده هم تسهیلات وام ۱۲۰ میلیون تومانی با سپرده بانک مسکن با نرخ هشت درصد تا سقف ۱۴۴ قسط در نظرگرفته است.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: تسهیلات وام ۵۰ میلیون تومانی بدون سپرده شرکت عمران معصومیه و تسهیلات وام ۲۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن با نرخ چهار تا هفت درصد در صورت تجمیع از جمله دیگر مشوق‌های دولت برای نوسازی بافت فرسوده در شهر قم است./872/د102/ی

ارسال نظرات