۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۴۸۱۵۵۳
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

آیت الله حلیمی کاشانی در علم، عمل و زهد زبانزد بود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله حلیمی کاشانی گفت: ایشان در علم، عمل و زهد زبانزد بود و خدمات بسیاری برای هدایت مردم و تبیین اسلام ناب انجام داد.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله حلیمی کاشانی که با حضور علما در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی از ائمه طاهرین(ع) گفت: بر اساس روایات مردم از نظر روحیه و زندگی دو دسته هستند.

وی افزود: گروهی اگر دم از ایمان می زنند مرتکب ظلم هم می شوند اما گروهی ایمان دارند و ظلم نمی کنند، انسان و بشر دارای دو بعد حیوانی و ملکوتی است که انسان باید با معرفت افزایی و برنامه ریزی در مسیر صحیح جنبه ملکوتی خود را تقویت کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که پیامبر اسلام علمای امت خود را در دو دسته تقسیم و معرفی کردند، اظهار داشت: حضرت می فرمایند گروهی علم را فرا می گیرند  و خدا، آخرت و خدمت به مردم را طلب می کنند که این دسته صفات علمای محبوب امت پیامبر است که تمام موجودات برای آن ها استغفار می کنند.

وی ادامه داد: این گروه به وسیله علم طمع پیدا نکرده و آن را با ثمن قلیل معامله نمی کنند، مرحوم آیت الله الله حلیمی از این دسته بودند که خدمات بسیاری به مؤمنان داشتند، گروه دیگری هستند که طلب علم آن ها به دلیل طمع و کسب ثمن است.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله حلیمی کاشانی ابراز داشت: ایشان در علم، عمل و زهد زبانزد بودند و رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود از همراهی ایشان با حضرت امام در نجف تجلیل کردند.

وی عنوان کرد: کلمات شخصیتی همانند رهبر معظم انقلاب بدون حساب و کتاب نیست و اگر تعریفی و تمجیدی می کنند از روی واقعیت است، مرحوم آیت الله حلیمی تلاش های بسیاری برای تبیین اسلام ناب کردند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام خطاب به مردم فرمودند به عالمی رجوع کنید که شما را از کبر به تواضع، از ریا به اخلاص، از شک به یقین، از رغبت به دنیا به زهد و از عداوت به نصیحت دعوت کند، مرحوم آیت الله حلیمی کاشانی این گونه بودند و مردم را به سوی خوبی ها دعوت می کردند.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) می فرماید انسان باید به گونه ای زندگی کند که همیشه آماده مرگ باشد، انسان تا می تواند باید در عمر خود تحصیل معرفت کند تا در آخرت خود دچار مشکل نشود./1323/پ202/ص

ارسال نظرات