۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۸۳۷۳۴
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد:

جشنواره امام رضا بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است

رییس هیات علمی جشنواره امام رضا(ع) با بیان اینکه بزرگترین رویداد فرهنگی کشور جشنواره امام رضا(ع) است، گفت: این جشنواره در بیش از 70 نقطه جهان برای علاقه مندان و دوستداران اهل بیت(ع) در حال اجرا است که باید قدردان این نعمت بود.
تودیع و معارفه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، حجت الاسلام مصطفی فقیه اسفندیاری، رییس هیات علمی جشنواره امام رضا(ع) در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) که ظهر امروز 8 اسفند در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی ضمن تقدیر از زحمات جعفری گفت: قوانین و سنن الهی در حوزه اجتماعی و فردی تعیین کننده مسیر است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در این مسیر انسان ها با امتحانات و ابتلائات الهی آزموده می شوند، تصریح کرد: برخی از نعمت های الهی اعطا و یا دادن آنها به انسان جزو ابتلائات محسوب می شود که پست و مقام هم در این جایگاه تعریف می شود.

حجت الاسلام اسفندیاری با بیان اینکه اعطای جاه و یا گرفتن مقام لوازمی دارد، تصریح کرد:در واقع شکرگزاری از لوازمات این نعمت است و نعمت بزرگ احیای امر اهل بیت(ع) نیاز به شکر دائم دارد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وظائفی که بر اساس روایات بر عهده ما گذاشته شده، تلطیف قلوب است، تصریح کرد: در واقع جشنواره امام رضا(ع) در این مسیر گام های ارزشمندی برداشته است.

رییس هیات علمی جشنواره امام رضا(ع) با بیان اینکه بزرگترین رویداد فرهنگی کشور جشنواره امام رضا(ع) است، تصریح کرد: این جشنواره در بیش از 70 نقطه جهان برای علاقه مندان و دوستداران اهل بیت(ع) در حال اجرا است که باید قدردان این نعمت بود.

امین عارف‌نیا، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزراتی وزارت ارشاد درادامه با بیان اینکه هرسال شاهد برگزاری رویدادهای ارزشمندی در دهه کرامت هستیم، تصریح کرد: بنیاد فرهنگی و هنری امام رضا(ع) نقش بسیار مهمی در این خصوص دارد.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول سال متولی رویدادهای متنوعی در رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری است و در میان این رویدادهای فرهنگی جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام یکی از معتبرترین رویدادها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره مدیر عامل جدید بنیاد امام رضا(ع) عنوان کرد: آقای شیخ؛ برادری سخت‌کوش، مدیری اهل تحول و اهل برنامه‌ریزی است و در دو سال اخیر توانست مرکز کوچک اسناد و کتابخانه ملی شمال شرق را به موسسه‌ای توانمند تبدیل کنند و این ویژگی بارز ایشان مبنای انتخاب وی برای بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) از سوی وزیر شد.

عارف نیا تصریح کرد: از آقای شیخ در حوزه مسوولیت جدیدشان انتظار داریم که در بنیاد امام رضا(ع) شاهد تحولی شگرف در ارائه خدمات در این مجموعه فرهنگی، تولید محصولات فرهنگی مؤثر و فاخر با محوریت فرهنگ رضوی و برگزاری برنامه‌هایی در طول سال با محوریت امام رضا(ع) باشیم.

اکبر شیخ، مدیرعامل جدید بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: کار برای امام رضا(ع) دلی و اعتقادی است و من ضمن ادای احترام به همه نهادها و دستگاه های که تاکنون با جشنواره امام رضا(ع) همکاری داشته اند، دست یاری بسوی همگان دراز می کنم و آنها می خواهم ایده ها و پیشنهادهای خود را در راستای بهبود برنامه ها ارائه کنند.

وی ضمن تجلیل از زحمات مدیرعامل قبلی بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: او شخصیتی خدوم و خوش اخلاق و خوش فکر است و من به عنوان عضوی از جامعه فرهنگی کشور از خدمات ایشان تقدیر می کنم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه پس از تجزیه و تحلیل و آسیب شناسی برنامه های قبلی، دوران جدید فعالیت های بنیاد بین المللی امام رضا(ع) آغاز خواهد شد، تصریح کرد:امید داریم جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پر افتخارتر از گذشته راه خود را ادامه دهد و در سایه عنایات حضرت رضا(ع) بتوانیم این مسیر را با برنامه ریزی دقیق ادامه دهیم.

در پایان این مراسم از خدمات، سید جواد جعفری، مدیرعامل سابق بنیاد فرهنگی، هنری امام رضا (ع) قدردانی و اکبر شیخ به عنوان مدیر عامل جدید این بنیاد معرفی شد.

یادآوری می شود؛ فعالیت بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام در سال 1382 و با برنامه‌هایی در 8 عنوان با رویکرد ملی و مبتنی بر آموزه‌های رضوی از طریق قالب‌های فرهنگی و هنری آغاز شد و طی 14 دوره هر ساله بر گستره جغرافیایی و تنوع برنامه‌های آن افزوده شد، به‌گونه‌ای که در حال حاضر علاوه بر سراسر میهن اسلامی، در 77 کشور و 240 عنوان برنامه به ترویج فرهنگ رضوی پرداخته می‌شود. حامی اصلی این حرکت بزرگ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و 360 نهاد و سازمان دیگر نیز در این امر خطیر مشارکت دارند./934/202/ب1

ارسال نظرات