۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۴۸۳۷۵۷
آیت الله کعبی:

ساخت تمدن بدون مبارزه ممکن نیست/ وهابیت و شیعه انگلیسی دو روی یک سکه هستند

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هابیت و شیعه انگلیسی را دو روی یک سکه دانست که بر خلاف تمدن اسلامی حرکت می کنند.
آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عصر امروز در دیدار با جمعی از اندیشمندان آفریقای جنوبی خواستار معرفی اسلام ناب محمدی به جهانیان شد و بیان داشت: ما باید فراتر از دیدگاه‎های مذاهب اعم از شیعه، سنی و حتی وهابیت حقایق اسلام ناب محمدی را برای جهانیان معرفی کنیم. اگر بتوانیم این حقایق را با زبان زنده دنیا خطاب به فطرت‎های بشر به خوبی ارائه کنیم می توانیم یک تحول جهانی ایجاد کنیم.

وی افزود: همیشه باید از خود سوال کنیم که اگر رسول اکرم (ص) در میان ما حضور داشتند چه پیامی برای جهانیان تبیین می کردند و آن پیام را منتشر کنیم. در دوران امام خمینی (ره) و سپس امام خامنه‎ای این پیام و حقیقت را به خوبی شناخته و تلاش کردند که این حقیقت را به جهانیان منتقل کنند. نگاه ما به این رهبران الهی باید یک نگاه جهانی و تحول گرا که می تواند مشکلات بشریت را حل کند.

آیت الله کعبی تاکید کرد: امروز بشریت معاصر با بحران‎های بزرگی نظیر امنیت، معنویت، مدیریت، تحقق عدالت و خانواده روبه رو است و باوجود اینکه جهان امروز از لحاظ مادی رشد کرده ولی به دلیل توجه به علم بدون ایمان در حال افول است و این نوع تمدن منجر به افزایش مکر، حیله و تجاوز به حقوق بشر می شود.

ایمان منهای علم موجب عقب ماندگی جهان شده است

وی با بیان اینکه ایمان منهای علم سبب عقب ماندگی می شود، خاطرنشان کرد: برداشت بنده از اسلام با نگاه تمدنی این است که اسلام در دنیا معاصر مبشر ایمان به همراه علم، عقلانیت، معنویت، عدالت، آزادی، توجه به بنیاد خانواده است که ساخت چنین تمدنی الزاماتی دارد.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان تصریح کرد: اندیشه متمدن فراگیر که امروز به نام اسلام ناب محمدی(ص) و رهبری الهی شناخته می شود به نخبگانی فداکار، هوشمند، پرکار و امیدوار نیاز دارد که به عنوان پیام رسان این اندیشه ناب در سطح جهان باشند.

وی ادامه داد: ساخت تمدن بدون مبارزه ممکن نیست ما اسم این مبارزه را مقاومت گذاشته‎ایم. مقاومت در برابر کسانی که تمدن آمیخته علم و ایمان را بر نمی‎تابند، درپی القای هنجارهای اجتماعی و اخلاقی خود به جامعه هستند و به غیر از خودشان نگاه تحقیر آمیز به بشریت دارند. ما فکر می کنیم در رأس  چنین آدم‎هایی که در قرآن به آنها طاغوت گفته می شود نظام استکباری آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی عنوان کرد: امروز فراتر از سلطه جهانی کارتل و تراز‎های اقتصادی در یک گردش باطل، ثروت و منابع قدرت جهانی را به تسخیر خود در آورده‎اند.

ااستاد حوزه علمیه قم گفت: مبارزه جمهوری اسلامی با طاغوت زمان، نقطه آغازی برای مبارزه با استکبار جهانی بود و به این معنا نیست که ما درپی جنگ با دنیا هستیم بلکه می خواهیم پیام تمدن اسلامی را به جهانیان برسانیم و با کسانی که با ما مقابله می‎کنند مبارزه و هرگز تسلیم آن‎ها نمی شویم.

باید با آپارتاید جهانی مبارزه کنیم

آیت الله کعبی اظهار داشت: امروزه یک آپارتاید پیچیده‎ای بر دنیا حکومت می‎کند که از آپارتاید آفریقا سخت تر است و که برای شکستن آن احتیاج به افرادی نظیر نلسون ماندلاها داریم و همچنین نباید خود را به یک حصار داخلی محدود و مبارزه داخلی ایجاد سازیم بلکه باید یک جریان سازی بین المللی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: ما باید نگاه متمدنانه اسلام را بشناسیم و به خوبی در سطح جوانان و دانشگاه‎ها تبلیغ کنیم مثلا امام خامنه‎ای دو نامه به جوانان غربی نوشته‎اند که خواستند پنجره‎ای به سمت نور و حقیقت و به سمت جوانان امروز باز کنند که ما باید آن را تبلیغ کنیم و فطرت انسان‎ها را مخاطب قرار دهیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما به شدت با جریان تفرقه مبارزه می کنیم و جریان تفرقه برای اسلام و مسلمانان خطرناک است، خاطرنشان کرد: یکی از شیطنت‎های آمریکا ایجاد جنگ داخلی مانند جنگ شیعه و سنی است؛ ما در حقیقت امت واحده هستیم و به یک رهبری الهی هوشمند احتیاج داریم و زندگی معنوی را باید در دنیا امروز تبلیغ کنیم. آمریکا در پی ایجاد یک جنگ صد ساله در میان شیعیان و اهل تسنن هستند تا بتواند منابع کشورهای اسلامی را چپاول کنند.

وهابیت و شیعه انگلیسی دو روی یک سکه هستند

وی تاکید کرد: وهابیت و شیعه انگلیسی دو روی یک سکه هستند که بر خلاف تمدن اسلامی حرکت می کنند و در نهایت موجب مخدوش شدن چهره اسلام و درگیری داخلی می‎شوند. این گونه جریان‎‎ها، سطحی نگر هستند و عمق حقایق اسلام را نفهمیدند و فقط احساسات را می توانند تحریک کنند. در اسلام علاوه بر احساسات، عقل هم هست.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان بیان داشت: ما باید یک جریان اسلام گرا در کشورهای آفریقایی ایجاد کنیم که فراتر از شیعه و سنی باشد که بتواند نظام‎های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی اسلامی برای جهان و کشورهای آفریقایی که تاکنون چنین نظامی را ندیده‎اند و برای آن‎ها زیبا به شمار می رود تبیین کنیم.

وی ادامه داد: وهابیت به غلط خود را نماینده اسلام معرفی می کند در حالی که چیزی از حقایق اسلام نمی داند و ظاهر گراست  و از روحانیت و عرفان اسلامی، عقلانیت و فلسفه اسلامی و از نظامات اسلامی برای زندگی انسان معاصر هیچ نمی داند و عملا به مثابه نمایندگان کشورهای غربی برای بدنام کردن اسلام فعالیت می کند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: متأسفانه جوانانی که در کشورهای غربی درپی اسلام حقیقی هستند با وهابیت آشنا می شوند و این درحالی است که ما باید آن‎ها را با اسلام توحید، انقلاب، عدالت، آزادی و مبارزه با ظلم، حیات بخش و عزت آشنا کنیم./994/پ201/ص

ارسال نظرات