۰۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۸۳۹۲۵
حجت الاسلام فاضلیان:

والدین در انتخاب نام مناسب برای فرزندان خود توجه کنند

حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به اهمیت ترویج کنیه های اهل بیت(ع) گفت: چقدر خوب است که ما در نام گذاری کوچه ها و خیابان هایمان نیز از این القاب مبارک استفاده کنیم، یکی از محله های همدان را با کمک شهرداری با کنیه های حضرت زهرای مرضیه(س) نام گذاری کردیم.
حجت الاسلام فاضلیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام سید حسن فاضلیان استاد حوزه علمیه همدان پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری مسجد میرزا تقی شهر همدان بیان داشت: علما با تربیت و پرورش شاگردان مصداق بارز درس اخلاق عملی برای همه صنف ها هستند.
وی در ادامه با اشاره به اسم ها و کنیه های حضرت زهرا(س) ابراز داشت: حضرت زهرا(س) دارای 10 اسم و طبق جستجو در قرائن 50 کنیه برای ایشان آمده است ولی در کتاب ریاحین الشریعه تالیف آیت الله محلاتی، 200 لقب برای حضرت زهرای مرضیه ذکر شده است.
وی با اشاره به ضرورت اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی ادامه داد: حیف نیست مسلمان و بچه شیعه نام فرزندان خود را با این کنیه های معنادار، محتوادار، پیام دار اسم گذاری نکنند و اسم هایی که در شان ما نیست را برای فرزندانمان انتخاب کنیم و البته اسم ایرانی اصیل عیبی ندارد.
حجت الاسلام فاضلیان با اشاره به اهمیت ترویج کنیه های اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: چقدر خوب است که ما در نام گذاری کوچه ها و خیابان هایمان نیز از این القاب مبارک استفاده کنیم، یکی از محله های همدان را با کمک شهرداری با کنیه های حضرت زهرای مرضیه(س) نام گذاری کردیم.
وی با اشاره به لقب محدثه بودن حضرت زهرا(س) گفت: این بانوی مکرمه به قدری حدیث و خطبه و فرمایش زیبا دارند که مرحوم دشتی در این باره کتابی دارد به نام نهج الحیاة یا فرهنگ سخنان فاطمه(س) که تمام احادیث ایشان را در آنجا جمع کرده است.
وی ادامه داد: احادیث فاطمی را باید در جامعه انتشار دهیم، وقتی می رسیم به خطبه های حضرت زهرا(س) می فهمیم که ایشان خطبه های زیادی داشته ولی معروف ترین آنها خطبه فاطمیه یا فدکیه است و در احوالات ایشان آمده است که ایشان بهترین نوع حجاب را داشته و این خود بارزترین الگو برای زنان و دختران ما است.
استاد حوزه علمیه همدان گفت: بخشی از احکام بانک ها مربوط به وام و سپرده ها می باشد، همانند مضاربه و مساقات و دیگر عقود شرعیه، و اما سپرده هاکه در حال حاضر دارای بحث های فراوانی است از جمله بلند مدت و کوتاه مدت، طبق فتاوای مراجع اصل سپرده گزاری به چند شرط حلال است نخست انتظار نداشتن سود و اگر رعایت عقود شرعیه و اسلامی در این این سپرده ها صورت بگیرد صحیح است.
وی در پایان با اشاره به مساله جوایز بانکی تصریح کرد: بانک ها طی قرعه کشی که به مردم جایزه می دهند، اگر افراد به شرط جایزه پول نزد بانک نگذارند و جایزه را بانک خودش بدهد، مانند مساله فقهی هبه بدون اشکال است./979/202/ب1

ارسال نظرات