۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۴۸۵۰۳۸
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

فعالیت حوزه بر مبنای تبیین و ترویج ارزش های الهی است

حجت الاسلام میناپور با بیان اینکه فعالیت حوزه بر مبنای تبیین و ترویج ارزش های الهی است، گفت: این ارزش ها در مکتب اهل بیت، احیای فرهنگ ایثار و شهادت، ولایت پذیری، روحیه جهادی و بسیجی تجلی می یابد.
مدیر حوزه های علمیه لرستان

حجت الاسلام علی میناپور، در گفت و گو مدیر حوزه های علمیه لرستان با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اینکه هدف ما از تأمین اساتید، پذیرش و تربیت طلبه در راستای تقویت ولایت فقیه است، افزود: مسأله نظام و ولایت فقیه در حوزه یک اصل است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان اظهار داشت: فعالیتی که به خاطر تدریس یک استاد صورت گیرد و ارزشهای الهی و مکتب اهل بیت(ع) مورد توجه قرار نگیرد، هیچ ارزشی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تجلی ارزشهای الهی در مکتب اهل بیت(ع)، احیای فرهنگ ایثار و شهادت، ولایت پذیری، تبعیت از رهبری، روحیه جهادی و بسیجی است و این ارزشها در حوزه همواره مبنا و محور فعالیتها است.

حجت الاسلام میناپور با بیان اینکه حوزه نیازمند وجود اساتیدی است که طلابی با همت بزرگ، متدین و با بصیرت تربیت کند، اظهار داشت: کسی که ولایت و نظام را قبول نداشته باشد نمی تواند در این زمینه موفق باشد.

وی تصریح کرد: اساتیدی که ولایت و نظام را قبول نداشته باشند، بی بصیرت بوده و دشمن شناس نیستند، این افراد نمی توانند طلابی انقلابی و با بصیرت تربیت کنند.

تبعیت از ولایت اساسی ترین ارزش حوزه است

مدیر حوزه های علمیه لرستان تربیت طلابی با بصیرت، آگاه، هوشیار و با ایمان و اخلاق برای خدمت به جامعه تبیین و ترویج مکتب اهل بیت(ع)، حفظ ارزش ها و عمل به تعالیم قرآن را هدف حوزه دانست و گفت: در این راستا حوزه نیازمند وجود اساتیدی انقلابی و بصیر است.

وی یادآور شد: تبعیت از ولایت، دفاع از ارزشها، تبیین و ترویج اندیشه امام راحل و رهبر معظم انقلاب از اساسی ترین و مهم ترین ارزش برای حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به اینکه بین هر گروهی افرادی زاویه دار ممکن است وجود داشته باشد، گفت: برخی افراد از روی نادانی و غفلت گمراه می شوند و سیاست حوزه بر این است که تا جایی امکان دارد این افراد را هدایت و راهنمایی کند./9459/302/ب1

ارسال نظرات